Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Salarii și beneficii)

Când o să mă mai întrebe cineva cum sunt angajații români și cu...

15 comentarii
(Interviurile)

Într-o conversație, „Nu e nicio problemă” are/ poate avea înto...

5 comentarii
(Hard Working Managers)

Contextul general, mai întâi: sondajele GB de pe LinkedIn și Facebo...

1 comentarii
(Interviurile)

Interviurile grele de angajare sunt un șir de capcane în care mulți...

6 comentarii
(Anunțurile de recrutare)

Am pus pe Internet cel mai simplu job cu putință: caut pe cineva car...

(CV-urile)

Am pus de curând un CV pentru o poziție de director comercial într-...

13 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Știți cu toții cum e când vă schimbați o părere. Cum decădeți...

10 comentarii
(Interviurile)

Într-un interviu cu un candidat/ discuție cu cineva, poți să-ți d...

7 comentarii
(Interviurile)

Cei mai mulți - marea majoritate, de fapt - nu știu să spună decâ...

6 comentarii
(Hard Working Managers)

Unul dintre numeroasele profiluri toxice de angajați, sau de candida...

3 comentarii
(Lucratul la stat)

Azi am fost la tribunal să depun o mărturie pentru un prieten care s...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Un partener al nostru își mută birourile. A mutat deja mobila și a...

1 comentarii
(Discriminarea)

Mai încet cu lamentările cu ce ne facem noi după 50, când nu ne ma...

21 comentarii
(CV-urile)

O recomandare legată de CV-uri și de modul de lucru cu firmele de re...

(Anunțurile de recrutare)

Când găseai foarte mulți candidați pentru orice job puneai un anun...

(Interviurile)

Candidații la joburile manageriale au puține metode la îndemână c...

3 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Aproape toți cei care spun că serviciile sunt proaste în România ...

7 comentarii
(Lucratul la stat)

Dacă am înțeles eu bine care este rolul (oficial, cel puțin) al ag...

2 comentarii
(CV-urile)

Fiindcă oamenii nu mai au timp ca să-și facă singuri sintezele (ca...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Facerea unei impresii bune trece mai întâi, obligatoriu, prin neface...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Din nou despre ce înseamnă imaginea la interviu: recrutare de countr...

1 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Când cineva primește un e-mail nesolicitat, șansele să-l citească...

2 comentarii
(CV-urile)

Primesc un CV de la un candidat pentru un post de director general la ...

19 comentarii
(Articles)

Oricât de unici și de out of de box sunteți, evaluarea într-un sce...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Revelație ieri a unui prieten al meu, director general al unei firme ...

6 comentarii
Afiseaza
comentarii

0
(0)
Delia Dragomir

Delia Dragomir

Chiar dacă pandemia de COVID-19 încă nu s-a încheiat, iar predicțiile cu privire la viitor sunt incerte, lucrurile au început, încet-încet, să reintre într-un „nou normal”. Odată cu acest nou capitol, post-criză, liderii companiilor, unii dintre actorii principali ai mediului economic, la nivel global, trebuie să dea dovadă de câteva abilități necesare pentru a face față unui viitor atât de volatil și impredictibil.

Această perioadă a schimbat fundamental modul în care trăim și lucrăm și a setat noi direcții de a acționa, atât la nivel individual, cât și ca organizație și, în definitiv, ca societate. Pentru a putea supraviețui, companiile au fost nevoite să își regândească strategiile și obiectivele și să se adapteze, în timp real, unor noi vremuri, nemaiîntâlnite.

Totuși, chiar dacă scăderea veniturilor este o realitate pentru multe afaceri, din majoritatea industriilor, iar peste 50% dintre directorii financiari care au răspuns sondajului PwC’s COVID-19 CFO Pulse se așteaptă la o scădere de până la 25% a veniturilor anul acesta și la o revenire mai lentă, acest lucru nu înseamnă decât că, în viitor, business-urile vor fi nevoite să se adapteze unei noi realități, folosind resursele pe care le au, într-un mod creativ.

În toată această perioadă, liderii companiilor sunt cei care au luat deciziile, unele mai facile, altele mai grele, și cei care au gândit pașii următori pentru business-ul pe care îl conduc. Dacă în timpul pandemiei erau necesare anumite calități pentru ca aceștia să facă față provocărilor zilnice, în perioada post-criză putem vorbi despre noi abilități, cum ar fi:

1. Reziliența

Un lider care dă dovadă de reziliență își va putea reveni rapid din situații dificile și va vedea eșecul ca pe ceva temporar, găsind întotdeauna o modalitate de a merge mai departe. Conform datelor prezentate de Deloitte, vremurile pe care le trăim necesită, în primul rând, lideri rezilienți în fața unor incertitudini de o asemenea amplitudine, precum cele provocate de pandemie.

Mai mult, experții consideră că reziliența este un nou mod de a fi, de a exista, ca organizație. Liderii rezilienți pot face „slalom” printre incertitudini, se pot adapta rapid la nivel mental, au capacitatea de a-și inspira angajații și investesc timp și energie în crearea încrederii necesare pentru un viitor post-criză.

2. Transparența

Această abilitate stă la temelia oricărei relații sănătoase între lideri și echipele sale, însă în timpul perioadelor complicate, și după, își dovedește importanța cu atât mai mult. Conform informațiilor prezentate de portalul The HR Director, transparența poate fi transpusă în orice acțiune a unui lider – de la comunicarea cu ceilalți atunci când vine vorba despre deciziile luate, planuri sau strategii de afacere și până la comunicarea despre modul în care acesta își desfășoară activitatea.

Un dialog transparent despre deciziile pe care un lider urmează să le ia cu privire la viitorul companiei reprezintă o modalitate foarte bună de a fi transparent. Acest lucru îi va face și pe ceilalți membri ai echipei să se simtă implicați în activitatea și viitorul organizației, creând o atmosferă pozitivă în cadrul echipei.

„Considerăm că o comunicare transparentă este crucială pentru ca o companie să poată depăși provocările unor vremuri de criză și, în același timp, pentru ca aceasta să își mențină echipele motivate și după ce criza se încheie. Și, pentru că nu este important doar ce comunicăm, ci și cum, comunicăm, în companiile multiculturale, observăm că se pune accentul pe pe pregătirea managerilor și a celor aflați în poziții de conducere, atât pentru completarea cunoștințelor de limbi străine, cât și în ceea ce privește cultura zonelor din care fac parte angajații din echipele pe care aceștia le conduc”, afirmă Delia Dragomir, Managing Partner Eucom Business Language.

3. Adaptabilitatea și flexibilitatea

Deși în ultimele două luni, adaptabilitatea a fost unul dintre cele mai importante atribute de care un lider a trebuit să dea dovadă, pentru ca afacerea să reziste, aceasta se dovedește necesară, însă, și în perioada post-criză, conform Forbes.com. De ce? Pentru că, mai ales de aici înainte un lider ar trebui să se obișnuiască să fie flexibil, pentru a se putea adapta rapid oricăror situații și pentru a găsi soluții indiferent de provocări, fie că sunt crize sanitare globale sau crize economice.

Conform datelor prezentate de secialiștii EY, capacitatea unui lider de a se adapta și de a răspunde în conscință presupune, în primul rând, ca acel lider să conștientizeze în ce etapă se află organizația în momentul respectiv, pentru a putea lua deciziile adecvate pentru nevoile business-ului și ale angajaților săi.

4. Empatia

Deși empatia era o abilitate importantă pentru lideri și înainte de pandemie, în timpul acesteia a devenit absolut necesară, pe măsură ce societatea s-a confruntat cu incertitudini, frici și situații nemaiîntâlnite. În primul rând, din punct de vedere emoțional, oamenii au nevoie de încurajare în astfel de perioade, de sentimentul de a ști că nu sunt singuri, astfel că este important ca liderii să dea dovadă de empatie – să înțeleagă sentimentele și nevoile angajaților săi, să înțeleagă prin ceea ce trec, să se apropie mai mult de aceștia și să le ofere sprijin, atât moral, cât și financiar, în unele cazuri.

Conform Boston Consulting Group, succesul companiilor în era post-criză va depinde, în primul rând, de abilitatea liderilor de a fi cât mai empatici, o calitate necesară indiferent de vremuri.

Un lider empatic va conduce:
– cu mintea: va avea capacitatea de a vedea viitorul și de a se concentra pe obiectivele pe termen-lung;
– cu inima: va avea capacitatea de a inspira și motiva echipele sale;
– cu mâinile: va fi agil în aplicarea deciziilor și va acționa;

5. Capacitatea de a construi o viziune

Chiar dacă realitatea ne arată că întreaga omenire se poate schimba rapid, de pe zi pe alta, iar viitorul nu poate fi prezis cu certitudine, conform Harvard Business Review, liderul unei companii de succes trebuie să își construiască o viziune pe termen lung, despre cum își dorește să arate lucrurile în următorii 5 sau 10 ani.

El ar trebui să își poată dezvolta o imagine mai clară despre cum ar putea arăta viitorul și să poată crea un plan, în linii mari. În mod ideal, este indicat ca un lider să își dedice în jur de 10-20% din timpul de lucru dintr-o săptămână, din următoarele luni, pentru a-și construi o viziune despre compania sa pe termen lung. Pentru acest lucru, el ar putea să se întrebe cum va arăta industria din care face parte afacerea pe care o conduce, care vor fi nevoile clienților săi și cum va arăta comportamentul acestora, cum va arăta economia, piața muncii etc. În același timp, un lider trebuie să fie pregătit să își ajusteze viziunea și strategia, indiferent de vremuri.

Luând în considerare aceste cinci abilități, liderii pot începe, ușor-ușor, să își reconstruiască business-urile și viitorul. (Delia Dragomir – iunie 2020)

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

0 / 5. Rezultatul 0

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


  • Nume :

    Daca aceste abilitati sunt esentiale post-criza sunt curios care ar fi trebuit sa fie abilitatile esentiale pre-criza? Si daca scormonim putin nu ajungem cumva la aceleasi abilitati? Adica inainte de criza nu trebuie sa nu ma dau batut – rezilienta?! – in cazul unor probleme sau incertitudini? Trebuia sa fiu opac in decizii, sa nu inteleg sau sa nu ajut oamenii si deasemenea nu era nevoie sa construiesc o viziune?! Abilitatile cred ca trebuie sa fie la fel, cu diferenta ca in anumite cazuri problemele sunt altele.
    P.S. Parca “anduranta” sau ‘perseverenta” suna mai bine in limba romana decat rezilienta, chiar daca este un cuvand “cool” tradus din limba engleza? In limba romana rezilienta se refera la proprietatea metalelor de a rezista la socuri. Cred ca se poate “transfera” si la oameni, dar totusi avem destule de multe cuvinte frumoase si in limba romana

  • Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close