Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Articles)

Atât de mult se vorbește despre (și se îndeamnă la) originalitate...

3 comentarii
(Articles)

E la modă în ziua de azi să găsești noduri în papura corporatist...

12 comentarii
(Articles)

Să vrei să-i ocolești pe cei de la firma de recrutare sau pe cei de...

7 comentarii
(Anunțurile de recrutare) (Articles)

Ca și CV-urile, și anunțurile și campaniile de recrutare au niște...

1 comentarii
(Articles)

4 abilități care îi lipsesc generației Z. Ce soluție au găsi...

(Articles) (Interviurile)

E mai dificil de răspuns decât pare la prima vedere, și riscurile s...

5 comentarii
(Articles)

Cum erau universitățile și facultățile pe vremea comuniștilor. ...

7 comentarii
(Articles)

Am început un serial video în care voi discuta live cu cei care au a...

1 comentarii
(Articles)

Oamenii își doresc o separare între muncă și casă – conform st...

(Articles)

De cele mai multe ori tindem să considerăm jobul curent destul d...

(Articles)

Managero.ro este primul site de recrutare exclusiv pentru poziții de ...

8 comentarii
(Articles)

Primesc din ce în ce mai multe mesaje de la candidați în care îmi ...

11 comentarii
(Articles)

Pot universitățile să insiste mai mult pe reducerea gap-ului di...

(Articles) (Lucratul la stat)

Nu mai tin minte dacă am scris, sau doar mai povestesc din când în ...

1 comentarii
(Articles)

Aplicațiile mobile de video calling și organizare au ținut producti...

(Articles)

Managero.ro este primul site de recrutare exclusiv pentru poziții...

(Articles) (Interviurile)

Unele dintre cele mai clare semnale și indicatori de spirit puternic,...

8 comentarii
(Articles)

Foarte multe persoane își analizează abilitățile înainte de ...

(Articles)

Sunte extrem de rare cazurile în care un corporatist cu rezultate inc...

4 comentarii
(Articles)

Mulți spun că oamenii se schimbă, la fel de mulți spun că oamenii...

8 comentarii
(Articles) (Discriminarea)

HR Director la o mare companie occidentală care vrea să-și schimbe ...

1 comentarii
(Articles) (Interviurile)

Mulți sunt indignați când află că la un interviu de angajare ți ...

4 comentarii
(Articles) (CV-urile)

Toate firmele de executive search rescriu CV-urile candidatilor atunci...

15 comentarii
(Articles)

Există situații când, la locul de muncă, interacțiunea dintre...

(Articles) (CV-urile)

Modelul de CV pentru pozițiile manageriale este al doilea standard pe...

Afiseaza
comentarii

5
(1)

Ce părere aveți despre acest manager care a aplicat pentru un job la o multinațională, cu salariul net de 5,000€ + variabil + multe beneficii?

Îmi trimite omul CV-ul, pare OK ca profil. Încerc să stabilesc o întâlnire cu el. Îmi spune că pe telefon, eu zic ca nu, că vreau să-l văd. Propune WhatsApp, eu zic că nu, că nu-s millenial, și că să vorbim pe Zoom, pe Teams, Webex sau pe altele asemenea. Imi zice că nu le-a folosit până acum și că nu le are instalate, dar eu mă țin tare și-i spun că e suficient să apese pe un link pe care i-l trimit eu pe e-mail.

Vine ziua întâlnirii, managerul apasă pe link și pe ecram îmi apare scris Bimbo, alături de un desen cu un muțunache. Mai e nevoie de un telefon ca să-i explic unde să apese ca să activeze camera și microfonul, după care apare, în sfârșit, jumătatea stângă a feței managerului care a aplicat la un job la o multinațională cu salariul net de 5,000€ + variabil + multe beneficii. Vorbesc puțin cu el și îl las să văd dacă își repoziționează camera, ca să-l văd în întregime, însă nu, a preferat să îmi vorbească așa, doar cu jumătatea stângă a feței.

Îl întreb dacă Bimbo e un nickname, e un alt prenume al lui, și manegerul îmi răspunde că nu, dar că acum vorbește de pe laptopul copilului. Dar de ce ești pe laptopul copilului? Pentru că pe al meu nu am cameră și microfon. Păi parcă spuneai că de aproape un an lucrezi mai mult de acasă, de ce nu ți-ai instalat? Pentru că nu am avut nevoie de ele, eu foloseam tot timpul telefonul când voiam să mă și văd cu cineva! Dar știi măcar care sunt toolurile acestea de conferință la distanță folosite cel mai des în business? Nu le știu, dar pot să le învăț rapid, dacă este nevoie, eu învăț repede și sunt foarte deschis la nou…

I-am mai pus câteva întrebări, am mai discutat de una, de alta, după care i-am spus că e supracalificat și l-am scos de pe listă. Oare am făcut bine?

PS: s-a stricat toolul de sondaje, îmi pare rău! 

A făcut bine GB că l-a supracalificat și l-a respins?

View Results

Loading ... Loading ...

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

5 / 5. Rezultatul 1

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


  • SIMONA :

    Absolut!!!

  • Anonymous :

    Da!

  • Ciprian P :

    Nu, trebuia spus ca e sub-calificat si cu o prezentare neprofesionala. Dar evident, rezultatul ar fi acelasi: respins.

    • George Butunoiu :

      M-ar fi dat in judecata (cu atat mai mult cu cat jobul era de Head of Legal… :)). Asa, daca-i spui ca e supracalificat, nu am auzit vreodata de cineva dat in judecata de un candidat pentru asta…

  • Mircea B. :

    Da, as fi facut la fel. Am totusi un amendament: underqualified…

  • Ioana :

    Buna Ziua! Povestea aceasta imi amintește de o experiența in care o prietena a trecut prin 3-4 interviuri ptr Amazon iar ultimul interviu a fost mai relaxat și s-a discutat doar despre noile telefoane și aplicații…Discuția nu a durat prea mult și după câteva zile a primit același răspuns “ overqualified”…. I-au trebuit săptămîni sa realizeze de ce nu a fost selectata… Amândouă credem ca motivul a fost răspunsul la întrebarea : Cât ești de deschisă sa încerci și sa folosesti telefoane noi și technologie de comunicare noua?” Va imaginați ( acum vreo 7-8 ani) răspunsul ei a fost ; “ Nu sunt prima care încearcă … dar ma străduiesc sa ma adaptez și sa învăț”….
    Răspunsul meu la intrebare Dvs este: Ati făcut bine ca l-ati respins, mai ales ca nu a arătat ca e dispus sa se adapteze noului. Dar cred ca o alta explicație pentru refuz ar fi fost mai potrivită.

  • Andrei MURESANU19 :

    Dar în afară de aspectul “tehnologic” al întâlnirii, spune-ne dacă experiența, domeniu, vechimea corespundeau la job description ?

    • George Butunoiu :

      Da, altfel nu m-as fi intalnit cu el, nici macar in 2D, ca aveam alte prioritati.

  • Radu :

    Sincer, cred cu tărie ca, persoana respectiva nu era interesată de job, sau credea ca la experiența lui, firmele stau la coada pentru el.
    Ai făcut foarte bine ca l-ai scos de pe lista .
    Și eu as fi făcut la fel

  • Mariana Ionita :

    Eu cred ca dl. in discutie nu dorea sa plece din postul pe care-l ocupa deja si ca a aplicat “in joaca”. Invocarea a mai multor motive de “Nu” arata asta.

    • George Butunoiu :

      Nu mi s-a părut, dimpotrivă, cred că era foarte interesat de job, mai ales că era o diferență vizibilă între statutul lui actual și cel dat de noul job. Dar pur și simplu așa face el lucrurile.

  • Alexandru Andrei :

    Cred va trebuia sa-i comunicati ca este supra ignorant si nu supracalificat.

  • TatianaB :

    Consider daca experienta și calitatile corespundeau cu cerintele jobului și faptul ca nu folosea zoom pe calculatorul lui și folosea telefonul pt a comunica cu echipa lui la jobul actual nu ar fi motive pt a fi respins. Poate omul chiar nu a avut nevoie sa își cumpere un nou laptop cu camera sau chiar extra camera acum in perioada asta pandemica. Acum ca folosea calculatorul copilului și cu nickname-ul copilului poate fi înțeles. Am lucrat cu mulți manageri de alte naționalități care erau in urma cu noua tehnologie dar erau calificati pe jobul lor.

    • 2sexy4zum :

      Scuzati-mi ignoranta, dar in 2020 in ce industrie care ar putea plati manageri cu 5k+ nu se folosesc tehnologii contemporane si nici capacitatea de adaptare in momente critice (gen o pandemie) nu sunt necesare? Adica Zoom se poate instala pe telefon… si ma scuzati din nou, dar sa te loghezi de pe tableta copilului e inacceptabil si pentru un post de middle management. Pentru mine care nu s specialist HR arata indolenta. E ca si cand ai trimite un cv de pe emailul de la birou sau de pe o adresa “funny” facuta prin liceu, gen sexg0d@yahoo…

  • Teodor :

    “Bimbo” înseamnă (aproximativ) “gagică” 😁

  • Simona Ona :

    TatianaB, dacă omu’ era profu’ copilului tău la școala online, ți s-ar fi părut „de înțeles” că nu știe să-și creeze cont cu numele lui și că a intrat la oră fără să se fi familiarizat cu platforma *înainte* de oră? Că, adică, n-a făcut niciun efort?

  • Johann :

    A avut nesansa sa nu lucreze cu toolurile de conferinta pana acum (fiindca dupa interviul cu Dvs cu siguranta va studia aprofundat). Am avut manageri germani in proiecte mari, care foloseau Hangouts ca sa comunice echipei noutati. Latura umana in Vest e importanta, faptul ca un intervievat are familie e un plus, fiindca are un scop – sa dea ce poate mai bun la job pt familia lui.Dvs ati luat ca minus ca a folosit laptopul copilului…Cred ca ati fost un pic mai catolic decat Papa, meteahna românilor.

  • Marian :

    Este ciudat cum persoane care sunt fb in domeniul lor de baza nu depun nici un efort sa se adapteze la nou. Si partea de Comunicare se adapteaza permanent. Oricum viata ii va arata ca a gresit dar va pierde mai multe opportunitati pana atunci.
    De acord cu solutia aleasa de Dvs.

  • Lidia :

    Atitudinea neprofesionala este a no-no!. Faptul ca nu e familiar cu zoom, or any alta tehnologie demonstreaza de fapt lispsa de respect si ineficienta. Cum ar putea sa conduca o organizatie. Nu stii, nicio problema; chemi copilu sa te invete cu doua zile inainte; folosesti laptopul copilului; nici asta nu e o problema- chemi copilu’ si ii spui sa schimbe poza pentru doua ore; sau nu pui nicio poza; e ok. Ii arati interlocutorului respect. Asa a consumat 1/2 din timpul de interviu pentru probleme logistice care ar fi trebuit rezolvate cu mult in avans. Hai sa fim seriosi zoomul sau webexul nu au fost inventate in 2020. Iar companiile cu operatiuni globale folosesc comunicarea la distanta de peste 15 ani -cel putin asa am experimentat eu poate chiar mai inainte. Asta e tipul de angajat care intr-o sedinta executiva ar lasa microfonul deschis sa auda toata lumea zgomotul de fond si sa induce microfonie… detestat de toata lumea.

  • Stann :

    Eu cred ca primeaza competentele cu adevarat importante ale persoanei. Utilizarea unui video conference tool ori a unui alt program sunt chestiuni secondare care se pot invata cu usurinta. Poate ca nici el nu era un millenial ca si tine GB dar asta nu inseamna ca profesional nu era un asset valoros pentru companie. Sigur ca un recruiter cu experienta merge si pe feeling dar cateodata poate ca este mai bine sa trecem peste primul impuls si sa incercam sa descoperim cu adevarat persoana respectiva.

    • George Butunoiu :

      Să cunoști și să și ții seama de regulile scrise și nescrise ale businessului corporatist e la fel de „profesional” ca și technical skills la care faci referire, nu e cu nimic mai prejos.

  • Florian G :

    Este neprofesionist sa nu te pregatesti pentru o intalnire, fie ea cu colegi, clienti sau recrutori. In conditiile in care “online meeting”-ul a guvernat anul 2020, atitudinea a lasat mult de dorit. No offence, dar cu un setup profi, un background de ecran, un test de camera si microfon suntem cu totii datori inainte de un meeting.

  • Iuliana :

    Perfect de acord cu Florian G.
    Daca nu știi sa te “manageriezi” pe tine, cum poti sa-i coordonezi pe altii!

  • nimeni :

    da, era de respins. clar. foarte bine. sustin!

  • Ionut Tomescu :

    Tot comportamentul lui indica de fapt amatorism, eu nu pot accepta ideea ca unii (mai multi sau mai putini) candidati nu se pot seta pentru o minima impresie artistica astfel incat sa depuna eforturile sa para macar, mai ales in cazul unui remote connection, ca au un grad suficient de profesionalism…normal ar fi sa seteze si blur screen in background sa nu se vada desenele de pe peretele lui “bimbo” ori intrerupatorul acela roz sau becul atipic lasat sa dai cu capul de adult in el…

  • Victor Drugă :

    Daca ar cântări părerea mea?! As fi dat un feedback real. Vad și aici mult hate și puțini oameni care ar privi persoana in ochi și i-ar spune ce ar trebui sa îmbunătățească daca vrea sa depaseasca anumite lipsuri.
    Că să răspund întrebării dvs: as judeca, mai degraba, experiența și capacitatea lui de efort și flexibilitatea. As trece peste întâmplare râzând și aș vrea să îl mai vad o dată de data asta urmărind daca și ce a învățat din experiența anterioară. Dar asta e părerea mea.
    Acum permiteti-mi sa vă întreb: in final, sunteți împăcat cu decizia luată?

    • George Butunoiu :

      Nu poți da feedback real pentru că te dă în judecată. Ești obligat să minți in 99% din cazuri. Cât privește evaluarea candidatului, dacă ți se pare că este indolent și superficial, nu te mai interesează să vezi ce experiență, capacitate de efort și flexibilitate are.

      • Sebastian Dragan :

        E de inteles ca nu poti sa-i spui ca decizia a fost luata pe baza x,y,z din motive legale.
        Pe de alta parte empatizez cu bietul candidat caruia ii vor lua multe praguri luate cu fruntea pana sa inteleaga ce se intimpla.
        Ma intreb daca nu ar merita lasata o samanta de feedback, fara a fi publicat ca motiv al descalificarii: “multe companii sunt interesate preponderent de candidatii care au o prezenta online profesional”. Bate saua ca sa priceapa candidatul.
        Chiar si candidatii care sunt evident nepotriviti pentru pozitia la care aplica ar merita sansa sa inteleaga ce se intimpla. Pina la urma suntem cu totii oameni, cu plusurile si minusurile noastre.

  • Adrian :

    singura mea nelamurire este de ce a accesat de pe laptop-ul copilului si nu si-a folosit telefonul?