Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Interviurile)

Într-o conversație, „Nu e nicio problemă” are/ poate avea înto...

5 comentarii
(Hard Working Managers)

Contextul general, mai întâi: sondajele GB de pe LinkedIn și Facebo...

1 comentarii
(Interviurile)

Interviurile grele de angajare sunt un șir de capcane în care mulți...

6 comentarii
(Anunțurile de recrutare)

Am pus pe Internet cel mai simplu job cu putință: caut pe cineva car...

(CV-urile)

Am pus de curând un CV pentru o poziție de director comercial într-...

13 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Știți cu toții cum e când vă schimbați o părere. Cum decădeți...

10 comentarii
(Interviurile)

Într-un interviu cu un candidat/ discuție cu cineva, poți să-ți d...

7 comentarii
(Interviurile)

Cei mai mulți - marea majoritate, de fapt - nu știu să spună decâ...

6 comentarii
(Hard Working Managers)

Unul dintre numeroasele profiluri toxice de angajați, sau de candida...

3 comentarii
(Lucratul la stat)

Azi am fost la tribunal să depun o mărturie pentru un prieten care s...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Un partener al nostru își mută birourile. A mutat deja mobila și a...

1 comentarii
(Discriminarea)

Mai încet cu lamentările cu ce ne facem noi după 50, când nu ne ma...

21 comentarii
(CV-urile)

O recomandare legată de CV-uri și de modul de lucru cu firmele de re...

(Anunțurile de recrutare)

Când găseai foarte mulți candidați pentru orice job puneai un anun...

(Interviurile)

Candidații la joburile manageriale au puține metode la îndemână c...

3 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Aproape toți cei care spun că serviciile sunt proaste în România ...

7 comentarii
(Lucratul la stat)

Dacă am înțeles eu bine care este rolul (oficial, cel puțin) al ag...

2 comentarii
(CV-urile)

Fiindcă oamenii nu mai au timp ca să-și facă singuri sintezele (ca...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Facerea unei impresii bune trece mai întâi, obligatoriu, prin neface...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Din nou despre ce înseamnă imaginea la interviu: recrutare de countr...

1 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Când cineva primește un e-mail nesolicitat, șansele să-l citească...

2 comentarii
(CV-urile)

Primesc un CV de la un candidat pentru un post de director general la ...

19 comentarii
(Articles)

Oricât de unici și de out of de box sunteți, evaluarea într-un sce...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Revelație ieri a unui prieten al meu, director general al unei firme ...

6 comentarii
(Salarii și beneficii)

Un scenariu foarte des întâlnit cu momentul în care eșuează multe...

Afiseaza
comentarii

0
(0)
Delia Dragomir

Delia Dragomir

Contextul pe care îl traversăm în prezent necesită, din partea angajaților, o serie de abilități noi pe care aceștia trebuie să le învețe on the job. Digitalizarea accelerată și dezvoltarea anumitor companii dincolo de granițe pun presiune pe angajați pentru a învăța lucruri noi care să îi ajute să facă față provocărilor. Nu sunt singuri în acest proces și este bine să știe că pot învăța unii de la ceilalți. Iată cum…

Agile Learning

Conceptul agile este preluat din industria IT, dar își dovedește valabilitatea și în ceea ce privește învățarea. Acesta se referă la setarea unor obiective care să fie îndeplinite cu pași mici, iar întregul proces este verificat la intervale scurte de timp pentru a ne asigura că nu există timpi morți.

Agile learning se referă la învățarea cu pași mici, în ritmul propriu astfel încât retenția de informație să atingă un nivel maxim într-un timp cât mai scurt. Altfel spus, este o metodă de a învăța abilități noi într-un mod rapid. Acest tip de învățare poate fi folosit pentru orice tip de abilități atât hard, cum sunt abilitățile digitale, cât și soft, cum este învățarea de limbi străine.

O platformă de agile learning poate oferi un program personalizat pentru fiecare angajat, venind  în sprijinul organizațiilor cu rapoarte în timp real ale abilităților lingvistice, oferind ajutor departamentului de HR printr-un portal de monitorizare special.

Cursanții beneficiază de o flexibilitate uimitoare, deoarece aceștia pot alege timpul și spațiul pentru a studia, astfel potențialul lor fiind valorificat 100%. Ei pot dobândi abilitățile lingvistice necesare fie printr-o interacțiune constantă și prin colaborare cu membrii grupei, fie într-un mod individual, concentrându-se pe scopurile și pe obiectivele proprii. Unele platforme, pun chiar la dispoziție și un calculator de costuri cu ajutorul căruia un team leader sau un manager de HR poate vedea în timp real care este investiția pe care este nevoie să o facă în funcție de obiectivele de învățare pe care le are pentru echipa sa.

Astăzi, performanțele lingvistice pot fi măsurate cu ajutorul platformelor online, care reduc cu până la 70% durata și costurile proceselor de recrutare. De asemenea, este posibilă testarea angajaților vizați, printr-o radiografie clară a abilităților lingvistice, în urma căreia poate fi luată cu ușurință o decizie.

Dacă totuși oamenii trebuie să-și dezvolte anumite abilități aflându-se deja în companie, evident că sunt modalități nenumărate prin care putem aborda situația.

Peer-to-peer Learning

Există situații în care oamenii pot învăța unul de la celălalt, proces care oferă o mai bună interacționare și chiar dezvoltarea unor relații de prietenie între angajați. Nu e de mirare că există atâtea beneficii în urma acestui stil de învățare.

Dezvoltarea abilităților unei persoane înseamnă implicit și greșeli. De aceea, un alt angajat care este dispus să învețe cu ajutorul colegilor are senzația că învață de la egal-la-egal, fiind lipsit de constrângerile formale ale unui curs. Conform unui studiu realizat de Degreed, o companie americană de training, 55% din angajați, atunci când au o nelămurire care vizează anumite abilități, apelează la colegi pentru a lămuri situația. Procesul se bazează pe explicare, practicare, primire de feedback,  apoi repetare pentru a fixa cunoștințele.

În urma unui research realizat de Harvard Business Review, mulți manageri consideră că nu este atât de potrivită această modalitate de a învăța, luând în calcul de cele mai multe ori prezența unui trainer certificat care să ofere informațiile. Însă, acest proces de învățare le este benefic și celor care sunt dispuși să își ajute colegii. În acest caz, sunt dezvoltate abilitățile de management și leadership, astfel că există o evoluție în ambele părți, în urma căreia beneficiază și organizația.

Examenele, testele sau demonstrațiile abilităților sub o presiune înaltă constituie metodele clasice de învățare, care supun angajații unui stres enorm, din cauza temerilor legate de rezultatele slabe pe care le-ar putea avea. Prin cele două modalități de învățare, ierarhia dispare, iar angajații au siguranța că învață lucruri noi, fără să fie analizați de superiorul lor. (Delia Dragomir – noiembrie 2020)

Delia Dragomir este Co-Fondator Eucom Business Language si antreprenor cu o experiență de peste 18 ani în domeniul cursurilor de limbi străine.

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

0 / 5. Rezultatul 0

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close