Contextul pe care îl traversăm în prezent necesită, din partea angajaților, o serie de abilități noi pe care aceștia trebuie să le învețe on the job. Digitalizarea accelerată și dezvoltarea anumitor companii dincolo de granițe pun presiune pe angajați pentru a învăța lucruri noi care să îi ajute să facă față provocărilor. Nu sunt singuri în acest proces și este bine să știe că pot învăța unii de la ceilalți. Iată cum…
Agile Learning
Conceptul agile este preluat din industria IT, dar își dovedește valabilitatea și în ceea ce privește învățarea. Acesta se referă la setarea unor obiective care să fie îndeplinite cu pași mici, iar întregul proces este verificat la intervale scurte de timp pentru a ne asigura că nu există timpi morți.
Agile learning se referă la învățarea cu pași mici, în ritmul propriu astfel încât retenția de informație să atingă un nivel maxim într-un timp cât mai scurt. Altfel spus, este o metodă de a învăța abilități noi într-un mod rapid. Acest tip de învățare poate fi folosit pentru orice tip de abilități atât hard, cum sunt abilitățile digitale, cât și soft, cum este învățarea de limbi străine.
O platformă de agile learning poate oferi un program personalizat pentru fiecare angajat, venind în sprijinul organizațiilor cu rapoarte în timp real ale abilităților lingvistice, oferind ajutor departamentului de HR printr-un portal de monitorizare special.
Cursanții beneficiază de o flexibilitate uimitoare, deoarece aceștia pot alege timpul și spațiul pentru a studia, astfel potențialul lor fiind valorificat 100%. Ei pot dobândi abilitățile lingvistice necesare fie printr-o interacțiune constantă și prin colaborare cu membrii grupei, fie într-un mod individual, concentrându-se pe scopurile și pe obiectivele proprii. Unele platforme, pun chiar la dispoziție și un calculator de costuri cu ajutorul căruia un team leader sau un manager de HR poate vedea în timp real care este investiția pe care este nevoie să o facă în funcție de obiectivele de învățare pe care le are pentru echipa sa.
Astăzi, performanțele lingvistice pot fi măsurate cu ajutorul platformelor online, care reduc cu până la 70% durata și costurile proceselor de recrutare. De asemenea, este posibilă testarea angajaților vizați, printr-o radiografie clară a abilităților lingvistice, în urma căreia poate fi luată cu ușurință o decizie.
Dacă totuși oamenii trebuie să-și dezvolte anumite abilități aflându-se deja în companie, evident că sunt modalități nenumărate prin care putem aborda situația.
Peer-to-peer Learning
Există situații în care oamenii pot învăța unul de la celălalt, proces care oferă o mai bună interacționare și chiar dezvoltarea unor relații de prietenie între angajați. Nu e de mirare că există atâtea beneficii în urma acestui stil de învățare.
Dezvoltarea abilităților unei persoane înseamnă implicit și greșeli. De aceea, un alt angajat care este dispus să învețe cu ajutorul colegilor are senzația că învață de la egal-la-egal, fiind lipsit de constrângerile formale ale unui curs. Conform unui studiu realizat de Degreed, o companie americană de training, 55% din angajați, atunci când au o nelămurire care vizează anumite abilități, apelează la colegi pentru a lămuri situația. Procesul se bazează pe explicare, practicare, primire de feedback, apoi repetare pentru a fixa cunoștințele.
În urma unui research realizat de Harvard Business Review, mulți manageri consideră că nu este atât de potrivită această modalitate de a învăța, luând în calcul de cele mai multe ori prezența unui trainer certificat care să ofere informațiile. Însă, acest proces de învățare le este benefic și celor care sunt dispuși să își ajute colegii. În acest caz, sunt dezvoltate abilitățile de management și leadership, astfel că există o evoluție în ambele părți, în urma căreia beneficiază și organizația.
Examenele, testele sau demonstrațiile abilităților sub o presiune înaltă constituie metodele clasice de învățare, care supun angajații unui stres enorm, din cauza temerilor legate de rezultatele slabe pe care le-ar putea avea. Prin cele două modalități de învățare, ierarhia dispare, iar angajații au siguranța că învață lucruri noi, fără să fie analizați de superiorul lor. (Delia Dragomir – noiembrie 2020)
Delia Dragomir este Co-Fondator Eucom Business Language si antreprenor cu o experiență de peste 18 ani în domeniul cursurilor de limbi străine.