Foarte multe persoane își analizează abilitățile înainte de a opta pentru un job. Altele fac acest lucru chiar și în momentul în care deja au obținut postul. De ce? Poate din teama de a nu fi destul de bun pentru poziția respectivă. Dacă te întrebi care sunt cele trei abilități de care ai nevoie pentru a avea o carieră de succes în 2021, mai jos ai răspunsul.
- Adaptabilitatea
Această abilitate poate să aparțină atât unui individ, cât și unei echipe sau unei organizații. Perioada prin care trecem din cauza pandemiei este un moment potrivit pentru a dovedi acest skill. În cazul în care un angajat nu poate să se adapteze unei situații, există posibilitatea ca acesta să nu se implice nici în activitatea companiei.
Glint este o platformă online care analizează modul în care funcționează o organizație. În 2019 a realizat un research în care s-a ajuns la concluzia că un angajat neimplicat este de 12 ori mai predispus să renunțe la job-ul pe care-l are.
Adaptabilitatea presupune răspunsul la schimbare și chiar gestionarea situației când vine vorba de necunoscut. Un angajat este mult mai apreciat de superiori și organizație când reușește să acționeze corect în situații dificile sau de criză.
- Abilități lingvistice
Proverbul conform căruia „omul cât trăiește învață” nu este o simplă morală, ci este o conștientizare a abilităților unui om. Beneficiile aduse de această abilitate au efecte pe plan profesional și personal, învățatul activ fiind o strategie în dezvoltarea continuă.
Conform unui studiu World Economic Forum, realizat în 2020, 40% dintre angajați sunt nevoiți să-și reevalueze abilitățile o dată la 6 luni. Acest lucru contribuie la o permanentă evoluție în cadrul organizației.
În cazul în care compania este extinsă la nivel global, este nevoie să dispui și de abilități lingvistice. Posibilitatea de a avea colegi care vorbesc o limbă străină este mare. Astfel, pentru a evita o situație neplăcută în procesul de comunicare, angajatul trebuie să se asigure că poate să converseze în limba străină respectivă.
Dobândirea cât mai multor abilități presupune o provocare pentru angajați. Pentru a minimiza gradul de dificultate, există noi trenduri de învățare, precum agile learning.
Te poți baza pe o astfel de platformă pentru angajații companiei tale oferindu-le un program personalizat. În felul acesta, cursanții își pot alege timpul și locul de desfășurare a acestor studii fără să piardă din valorificarea potențialului avut. Pe lângă aceste beneficii, există și un calculator de costuri prin intermediul căruia leaderii sau managerii pot vedea în timp real investiția pe care trebuie să o realizeze pentru echipa sa.
- Time management
O altă abilitate foarte solicitată de către o organizație presupune organizarea și munca eficientă. Time management-ul este și un proces de planificare și controlare a timpului alocat pentru anumite activități, care contribuie la gestionarea task-urilor și îndeplinirea lor.
Conform unui studiu realizat de IBM Institute for Business Value, această abilitate este cea mai căutată pe piața muncii, dar și cel mai greu de găsit. Gestionarea timpului este esențială în vederea atingerii scopurilor pe termen lung. Odată ce ajungi să vezi beneficiile acestei abilități, te vei putea preocupa îndeaproape și de restul responsabilităților.
Acum că am dezbătut 3 dintre cele mai importante abilități pe care un angajat trebuie să le aibă în 2021, asigură-te că locul de muncă fie te ajută să le dobândești, fie să le îmbunătățești. (Delia Dragomir, Co-Fondator Eucom Business Language – februarie 2021)