Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Articles) (Lucratul la stat)

Nu mai tin minte dacă am scris, sau doar mai povestesc din când în ...

1 comentarii
(Articles)

Aplicațiile mobile de video calling și organizare au ținut producti...

(Articles)

Managero.ro este primul site de recrutare exclusiv pentru poziții...

(Articles) (Interviurile)

Unele dintre cele mai clare semnale și indicatori de spirit puternic,...

8 comentarii
(Articles)

Foarte multe persoane își analizează abilitățile înainte de ...

(Articles)

Sunte extrem de rare cazurile în care un corporatist cu rezultate inc...

4 comentarii
(Articles)

Mulți spun că oamenii se schimbă, la fel de mulți spun că oamenii...

7 comentarii
(Articles) (Discriminarea)

HR Director la o mare companie occidentală care vrea să-și schimbe ...

1 comentarii
(Articles) (Interviurile)

Mulți sunt indignați când află că la un interviu de angajare ți ...

3 comentarii
(Articles) (CV-urile)

Toate firmele de executive search rescriu CV-urile candidatilor atunci...

11 comentarii
(Articles)

Există situații când, la locul de muncă, interacțiunea dintre...

(Articles) (CV-urile)

Modelul de CV pentru pozițiile manageriale este al doilea standard pe...

(Articles) (CV-urile)

Foarte mulți oameni cred că cel care are un CV în mână îl citeș...

(Articles) (Interviurile)

Înainte cu ceva ani, ideile celor puțini care gândesc mult apăreau...

(Articles) (CV-urile)

Este surprinzător cât de puțini știu ce informații caută un anga...

3 comentarii
(Articles) (CV-urile)

Asist de ceva timp la o isterie generalizată legată de CV-urile cand...

8 comentarii
(Articles) (CV-urile)

Firmele mari de recrutare folosesc sisteme complexe de clasificare a p...

2 comentarii
(Articles)

Profilurile profesionale ale managerilor au două componente principal...

(Articles) (CV-urile) (Interviurile)

Pentru 9 din 10 posturi, companiile și organizațiile, în general, n...

1 comentarii
(Articles) (Interviurile)

Ce părere aveți despre acest manager care a aplicat pentru un job la...

30 comentarii
(Articles)

Un interviu pe care l-am dat lui Matei Martin de la Dilema Veche, în ...

(Articles) (Discriminarea)

Am tot vorbit despre discriminare, prejudecăți, percepții subiectiv...

(Discriminarea)

Cei care discriminează la angajare o fac, în marea majoritate a cazu...

2 comentarii
(Articles) (Interviurile)

Un lucru pe care ar fi bine să și-l reamintească jihadiștii de pe ...

1 comentarii
(Articles) (CV-urile)

Prezentarea realizărilor în CV (faimoasele „achievements”), a co...

2 comentarii
Afiseaza
comentarii

4.6
(74)

Sunte extrem de rare cazurile în care un corporatist cu rezultate incontestabile prin marile firme străine, recrutat pentru a conduce un business antreprenorial, are succes și aici. În marea majoritate a cazurilor, despărțirea are loc în mai puțin de un an, și adesea cu resentimente de amândouă părțile. Oricine știe asta, iar eu și mai bine decât toți, fiindcă vorbesc în privat și cu unii și cu alții, pot compara versiunile, și astfel mi-e mai ușor să înțeleg ce și de ce s-a întâmplat.

Voi face o listă cu toate reproșurile, înșirate pe două coloane, față în față, și le voi pune într-un articol lung. Însă acum scriu un articol scurt scurt, așa că mă voi opri asupra unui singur reproș, dar care apare primul în toate discuțiile cu angajatorii frustrați, fără excepție, după experiența cu corporatistul: micromanagementul!

Toți angajatorii, practic, se despart de recent angajații lor manageri veniți din lumea corporatistă pentru că „nu se implică”. Nu ies din birou cu orele, sau chiar cu zilele, deleagă, nu discută cu fiecare angajat în parte și nu rezolvă toate problemele, mici sau mari deopotrivă, așa cum face patronul.

Corporatistul angajat spune, desigur, că exact pentru a schimba felul de a face lucrurile a fost el adus acolo, că delegarea e unul dintre cele mai importante lucruri învățate la multinaționale, că micromanagementul e tocmai ceea ce nu trebuie să facă un mare manager, iar la un lider nici măcar nu se pune problema, ei trebuie să se ocupe de lucrurile mari și importante, pentru că de aceea s-a investit atât de mult în aducerea lor, nu de mărunțișuri.

Da, așa spune și la cursul de MBA. Dar dacă nu vreți să faceți deloc micromanagement și mărunțișuri, dacă vreți să stați în birou cu orele și cu zilele ca să faceți strategii și să vă vină idei extraordinare, NU VĂ DUCEȚI  ÎNTR-UN BUSINESS ANTREPRENORIAL, pentru că eșecul e garantat!

Fiindcă nu știți încă destul de bine cum gândește un antreprenor și cum face el lucrurile. Da, știu foarte bine că mergeți acolo cu toate bunele intenții, cu gândul de a le face diferit față de cum le face el, de a le face ca la marile corporații multinaționale, tocmai pentru a ajuge și ei o astfel de multinațională intr-o zi. Așa pare logic, și așa spun și manualele de management, numai că psihologia omenească e nițel mai complicată decât atat.

Dacă chiar vreți să faceți un bine patronului care v-a angajat pe nenumărați bani, companiei și angajaților care așteaptă și ei să le fie mai bine cu noul lider atât de lăudat, faceți blestematul acela de micro și nanomanagement din prima zi, stați printre ei cât e ziua de lungă și faceți nestematele acelea de strategii noaptea sau în weekend. Fiindcă acestea se fac cel mai repede dintre toate, fie vorba între noi! Asta până când veți avea primele rezultate palpabile și până când și patronul și angajații vor începe să capete încredere în voi și vă vor confirma statutul de manager providențial atât de mult așteptat. Sau chiar de lider – după caz. După aceea, vă asigur eu că nu mai e nevoie să-l faceți. Însă dacă începeți să delegați prea devreme, nu se va împlini anul și veți fi plecat din firmă, iar patronul și angajații vor spune că, uf, ce bine că am scăpat de el. Real management, dacă vreți să-i spuneți astfel…

Avem acum o astfel de recrutare, chiar dacă nu dintre cele cu salarii foarte mari încă de la început, și am pus un anunț pe Managero.ro în care am spus că suntem în căutatrea unui director general pentru un business antreprenorial destul de mare, de câteva zeci de milioane de Euro și ceva sute de angajați. Iar în anunț am scris, cât am putut eu de explicit, că vrem un astfel de manager care să facă micromanagement la început și să fie mai tot timpul prin fabrică și prin birouri.

Sigur că va stârni o avalanșă de râsete și de lecții ironice, cu citate din manualele de management de la cei care ar fi aplicat, poate, dacă nu aș fi scris așa ceva în anunț. Dar tocmai asta am vrut și eu, să nu aplice, pentru că nu sunt sigur că mi-aș fi putut da seama din câteva discuții pe Zoom cu ei cum ar fi făcut lucrurile odată ajunși acolo. Și cel mai mult aș vrea să nu-i dezamăgesc pe angajații care muncesc din greu în fabrică. Chiar mai mult decât pe patronul care a muncit și el o viață, de dimineața până noaptea târziu, ca să facă acel business până unde este acum…

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

4.6 / 5. Rezultatul 74

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


  • Ionut Tomescu :

    Eu scriu acum si din perspectiva de manager intr-o corporatie (middle manager intr-o fabrica maricica, de un pic mai mult de 1 an, la primul astfel de rol in cariera mea profesionala) dar si din postura de antreprenor care acum angajeaza la randul lui un mic manager peste micul business. Perspectiva e diferita (bine-bine, comparand totusi industria auto cu un retail de nisa), dar noul meu mic manager trebuie sa vorbeasca cu vanzatoarele, sa care, sa numere cate pungi mai avem pe stoc, sa verifice date de expirare produse etc etc. Daca nu verifica el personal statusul comenzilor catre furnizori si fiecare livrare in parte, nu e bine. pe principiul “sa fie bine ca sa nu fie rau”, e nevoit sa faca micromanagement la greu, ca altfel nu intelege business-ul si nevoile zilnice elementare sau mai complexe. Dar micro management am preferat sa fac si in primul meu an ca si middle manager in corporatie, in primul rand ca sa aflu cu cine si cu cine nu, dar asta e un alt comentariu, pentru alt articol.

  • Marian Bastiurea :

    Exact așa am făcut și eu pentru o companie de talie medie. Am coborât printre muncitori, șefi de echipa, etc. Aveam lucrări subcontractate de la Astaldi pentru construcția de autostrăzi. Am renunțat după 6 luni deoarece aveam 3 puncte mari de lucru Murfatlar, Sibiu și Arad și îmi vedeam familia doua zile pe luna. O experiența extraordinara, și acum când trec prin zonele in care am lucrat îmi aduc aminte cu drag de acele momente. Dar da, trebuie sa ieși din birou și sa discuți cu oamenii, sa-i Cunoști personal.

  • omg ce articol plin de baliverne :

    ha, ha, ha. Ce prostie de articol. Bai baieti, orice business de succes devine o corporatie dupa un anumit timp. On om are doar nevoie de gandire inovatoare si de idei, nu conteaza ca a lucrat in corporatii, start-up world sau ca a avut deja exit la X start-uri pe care le-a vandut unor (ghice ce?) corporatii!!! Cine cumpara un start-up, ma rog? O corporatie, evident, ca doar nu l-o cumpara un antreprenor din banii lui de cafea. Numai prostii scrieti din creierasul vostru imbacsit de Romania. Mai iesiti prin alte tari, mai faceti un market research etc., nu tastati din buricul degetului toate balivernele care va trec prin tartacuta.

  • Adrian :

    Buna
    Cred ca se face referire la cum se construiește o afacere care încă nu are consolidate reguli, proceduri, sisteme de control și feedback pentru a putea creste sustenabil.
    Are dreptate G. B. când spune ca din birou nu ai cum ca manager nou, corporatist, sa construiești cărămidă cu cărămidă dacă nu vezi și înțelegi nivelul la care se afla compania respectiva și Ritmul de dezvoltare pe care sa l poți implementa.
    Aceasta “aterizare forțată” a managerului obișnuit cu proceduri clare într o lume noua de business, în care “o e man show” a construit o pana atunci, este într-adevăr dificila și necesita o perioada de timp pentru cel sosit, perioada care de cel mai multe ori coincide cu termenul în care se așteaptă de fapt rezultatele…
    Ca și recomandare este nevoie de un manager care a avut în CV o experienta antreprenoriala sau alta similara /sau o perioada de gratie/acomodare cu businessul de măcar 6 luni…