Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Interviurile)

Într-o conversație, „Nu e nicio problemă” are/ poate avea înto...

5 comentarii
(Hard Working Managers)

Contextul general, mai întâi: sondajele GB de pe LinkedIn și Facebo...

1 comentarii
(Interviurile)

Interviurile grele de angajare sunt un șir de capcane în care mulți...

6 comentarii
(Anunțurile de recrutare)

Am pus pe Internet cel mai simplu job cu putință: caut pe cineva car...

(CV-urile)

Am pus de curând un CV pentru o poziție de director comercial într-...

13 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Știți cu toții cum e când vă schimbați o părere. Cum decădeți...

10 comentarii
(Interviurile)

Într-un interviu cu un candidat/ discuție cu cineva, poți să-ți d...

7 comentarii
(Interviurile)

Cei mai mulți - marea majoritate, de fapt - nu știu să spună decâ...

6 comentarii
(Hard Working Managers)

Unul dintre numeroasele profiluri toxice de angajați, sau de candida...

3 comentarii
(Lucratul la stat)

Azi am fost la tribunal să depun o mărturie pentru un prieten care s...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Un partener al nostru își mută birourile. A mutat deja mobila și a...

1 comentarii
(Discriminarea)

Mai încet cu lamentările cu ce ne facem noi după 50, când nu ne ma...

21 comentarii
(CV-urile)

O recomandare legată de CV-uri și de modul de lucru cu firmele de re...

(Anunțurile de recrutare)

Când găseai foarte mulți candidați pentru orice job puneai un anun...

(Interviurile)

Candidații la joburile manageriale au puține metode la îndemână c...

3 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Aproape toți cei care spun că serviciile sunt proaste în România ...

7 comentarii
(Lucratul la stat)

Dacă am înțeles eu bine care este rolul (oficial, cel puțin) al ag...

2 comentarii
(CV-urile)

Fiindcă oamenii nu mai au timp ca să-și facă singuri sintezele (ca...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Facerea unei impresii bune trece mai întâi, obligatoriu, prin neface...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Din nou despre ce înseamnă imaginea la interviu: recrutare de countr...

1 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Când cineva primește un e-mail nesolicitat, șansele să-l citească...

2 comentarii
(CV-urile)

Primesc un CV de la un candidat pentru un post de director general la ...

19 comentarii
(Articles)

Oricât de unici și de out of de box sunteți, evaluarea într-un sce...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Revelație ieri a unui prieten al meu, director general al unei firme ...

6 comentarii
(Salarii și beneficii)

Un scenariu foarte des întâlnit cu momentul în care eșuează multe...

Afiseaza
comentarii

4.6
(80)

Sunte extrem de rare cazurile în care un corporatist cu rezultate incontestabile prin marile firme străine, recrutat pentru a conduce un business antreprenorial, are succes și aici. În marea majoritate a cazurilor, despărțirea are loc în mai puțin de un an, și adesea cu resentimente de amândouă părțile. Oricine știe asta, iar eu și mai bine decât toți, fiindcă vorbesc în privat și cu unii și cu alții, pot compara versiunile, și astfel mi-e mai ușor să înțeleg ce și de ce s-a întâmplat.

Voi face o listă cu toate reproșurile, înșirate pe două coloane, față în față, și le voi pune într-un articol lung. Însă acum scriu un articol scurt scurt, așa că mă voi opri asupra unui singur reproș, dar care apare primul în toate discuțiile cu angajatorii frustrați, fără excepție, după experiența cu corporatistul: micromanagementul!

Toți angajatorii, practic, se despart de recent angajații lor manageri veniți din lumea corporatistă pentru că „nu se implică”. Nu ies din birou cu orele, sau chiar cu zilele, deleagă, nu discută cu fiecare angajat în parte și nu rezolvă toate problemele, mici sau mari deopotrivă, așa cum face patronul.

Corporatistul angajat spune, desigur, că exact pentru a schimba felul de a face lucrurile a fost el adus acolo, că delegarea e unul dintre cele mai importante lucruri învățate la multinaționale, că micromanagementul e tocmai ceea ce nu trebuie să facă un mare manager, iar la un lider nici măcar nu se pune problema, ei trebuie să se ocupe de lucrurile mari și importante, pentru că de aceea s-a investit atât de mult în aducerea lor, nu de mărunțișuri.

Da, așa spune și la cursul de MBA. Dar dacă nu vreți să faceți deloc micromanagement și mărunțișuri, dacă vreți să stați în birou cu orele și cu zilele ca să faceți strategii și să vă vină idei extraordinare, NU VĂ DUCEȚI  ÎNTR-UN BUSINESS ANTREPRENORIAL, pentru că eșecul e garantat!

Fiindcă nu știți încă destul de bine cum gândește un antreprenor și cum face el lucrurile. Da, știu foarte bine că mergeți acolo cu toate bunele intenții, cu gândul de a le face diferit față de cum le face el, de a le face ca la marile corporații multinaționale, tocmai pentru a ajuge și ei o astfel de multinațională intr-o zi. Așa pare logic, și așa spun și manualele de management, numai că psihologia omenească e nițel mai complicată decât atat.

Dacă chiar vreți să faceți un bine patronului care v-a angajat pe nenumărați bani, companiei și angajaților care așteaptă și ei să le fie mai bine cu noul lider atât de lăudat, faceți blestematul acela de micro și nanomanagement din prima zi, stați printre ei cât e ziua de lungă și faceți nestematele acelea de strategii noaptea sau în weekend. Fiindcă acestea se fac cel mai repede dintre toate, fie vorba între noi! Asta până când veți avea primele rezultate palpabile și până când și patronul și angajații vor începe să capete încredere în voi și vă vor confirma statutul de manager providențial atât de mult așteptat. Sau chiar de lider – după caz. După aceea, vă asigur eu că nu mai e nevoie să-l faceți. Însă dacă începeți să delegați prea devreme, nu se va împlini anul și veți fi plecat din firmă, iar patronul și angajații vor spune că, uf, ce bine că am scăpat de el. Real management, dacă vreți să-i spuneți astfel…

Avem acum o astfel de recrutare, chiar dacă nu dintre cele cu salarii foarte mari încă de la început, și am pus un anunț pe Managero.ro în care am spus că suntem în căutatrea unui director general pentru un business antreprenorial destul de mare, de câteva zeci de milioane de Euro și ceva sute de angajați. Iar în anunț am scris, cât am putut eu de explicit, că vrem un astfel de manager care să facă micromanagement la început și să fie mai tot timpul prin fabrică și prin birouri.

Sigur că va stârni o avalanșă de râsete și de lecții ironice, cu citate din manualele de management de la cei care ar fi aplicat, poate, dacă nu aș fi scris așa ceva în anunț. Dar tocmai asta am vrut și eu, să nu aplice, pentru că nu sunt sigur că mi-aș fi putut da seama din câteva discuții pe Zoom cu ei cum ar fi făcut lucrurile odată ajunși acolo. Și cel mai mult aș vrea să nu-i dezamăgesc pe angajații care muncesc din greu în fabrică. Chiar mai mult decât pe patronul care a muncit și el o viață, de dimineața până noaptea târziu, ca să facă acel business până unde este acum…

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

4.6 / 5. Rezultatul 80

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


  • Ionut Tomescu :

    Eu scriu acum si din perspectiva de manager intr-o corporatie (middle manager intr-o fabrica maricica, de un pic mai mult de 1 an, la primul astfel de rol in cariera mea profesionala) dar si din postura de antreprenor care acum angajeaza la randul lui un mic manager peste micul business. Perspectiva e diferita (bine-bine, comparand totusi industria auto cu un retail de nisa), dar noul meu mic manager trebuie sa vorbeasca cu vanzatoarele, sa care, sa numere cate pungi mai avem pe stoc, sa verifice date de expirare produse etc etc. Daca nu verifica el personal statusul comenzilor catre furnizori si fiecare livrare in parte, nu e bine. pe principiul “sa fie bine ca sa nu fie rau”, e nevoit sa faca micromanagement la greu, ca altfel nu intelege business-ul si nevoile zilnice elementare sau mai complexe. Dar micro management am preferat sa fac si in primul meu an ca si middle manager in corporatie, in primul rand ca sa aflu cu cine si cu cine nu, dar asta e un alt comentariu, pentru alt articol.

  • Marian Bastiurea :

    Exact așa am făcut și eu pentru o companie de talie medie. Am coborât printre muncitori, șefi de echipa, etc. Aveam lucrări subcontractate de la Astaldi pentru construcția de autostrăzi. Am renunțat după 6 luni deoarece aveam 3 puncte mari de lucru Murfatlar, Sibiu și Arad și îmi vedeam familia doua zile pe luna. O experiența extraordinara, și acum când trec prin zonele in care am lucrat îmi aduc aminte cu drag de acele momente. Dar da, trebuie sa ieși din birou și sa discuți cu oamenii, sa-i Cunoști personal.

  • omg ce articol plin de baliverne :

    ha, ha, ha. Ce prostie de articol. Bai baieti, orice business de succes devine o corporatie dupa un anumit timp. On om are doar nevoie de gandire inovatoare si de idei, nu conteaza ca a lucrat in corporatii, start-up world sau ca a avut deja exit la X start-uri pe care le-a vandut unor (ghice ce?) corporatii!!! Cine cumpara un start-up, ma rog? O corporatie, evident, ca doar nu l-o cumpara un antreprenor din banii lui de cafea. Numai prostii scrieti din creierasul vostru imbacsit de Romania. Mai iesiti prin alte tari, mai faceti un market research etc., nu tastati din buricul degetului toate balivernele care va trec prin tartacuta.

  • Adrian :

    Buna
    Cred ca se face referire la cum se construiește o afacere care încă nu are consolidate reguli, proceduri, sisteme de control și feedback pentru a putea creste sustenabil.
    Are dreptate G. B. când spune ca din birou nu ai cum ca manager nou, corporatist, sa construiești cărămidă cu cărămidă dacă nu vezi și înțelegi nivelul la care se afla compania respectiva și Ritmul de dezvoltare pe care sa l poți implementa.
    Aceasta “aterizare forțată” a managerului obișnuit cu proceduri clare într o lume noua de business, în care “o e man show” a construit o pana atunci, este într-adevăr dificila și necesita o perioada de timp pentru cel sosit, perioada care de cel mai multe ori coincide cu termenul în care se așteaptă de fapt rezultatele…
    Ca și recomandare este nevoie de un manager care a avut în CV o experienta antreprenoriala sau alta similara /sau o perioada de gratie/acomodare cu businessul de măcar 6 luni…

  • Leave a Reply to Adrian Cancel reply

    Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close