Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Salarii și beneficii)

Când o să mă mai întrebe cineva cum sunt angajații români și cu...

15 comentarii
(Interviurile)

Într-o conversație, „Nu e nicio problemă” are/ poate avea înto...

5 comentarii
(Hard Working Managers)

Contextul general, mai întâi: sondajele GB de pe LinkedIn și Facebo...

1 comentarii
(Interviurile)

Interviurile grele de angajare sunt un șir de capcane în care mulți...

6 comentarii
(Anunțurile de recrutare)

Am pus pe Internet cel mai simplu job cu putință: caut pe cineva car...

(CV-urile)

Am pus de curând un CV pentru o poziție de director comercial într-...

13 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Știți cu toții cum e când vă schimbați o părere. Cum decădeți...

10 comentarii
(Interviurile)

Într-un interviu cu un candidat/ discuție cu cineva, poți să-ți d...

7 comentarii
(Interviurile)

Cei mai mulți - marea majoritate, de fapt - nu știu să spună decâ...

6 comentarii
(Hard Working Managers)

Unul dintre numeroasele profiluri toxice de angajați, sau de candida...

3 comentarii
(Lucratul la stat)

Azi am fost la tribunal să depun o mărturie pentru un prieten care s...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Un partener al nostru își mută birourile. A mutat deja mobila și a...

1 comentarii
(Discriminarea)

Mai încet cu lamentările cu ce ne facem noi după 50, când nu ne ma...

21 comentarii
(CV-urile)

O recomandare legată de CV-uri și de modul de lucru cu firmele de re...

(Anunțurile de recrutare)

Când găseai foarte mulți candidați pentru orice job puneai un anun...

(Interviurile)

Candidații la joburile manageriale au puține metode la îndemână c...

3 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Aproape toți cei care spun că serviciile sunt proaste în România ...

7 comentarii
(Lucratul la stat)

Dacă am înțeles eu bine care este rolul (oficial, cel puțin) al ag...

2 comentarii
(CV-urile)

Fiindcă oamenii nu mai au timp ca să-și facă singuri sintezele (ca...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Facerea unei impresii bune trece mai întâi, obligatoriu, prin neface...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Din nou despre ce înseamnă imaginea la interviu: recrutare de countr...

1 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Când cineva primește un e-mail nesolicitat, șansele să-l citească...

2 comentarii
(CV-urile)

Primesc un CV de la un candidat pentru un post de director general la ...

19 comentarii
(Articles)

Oricât de unici și de out of de box sunteți, evaluarea într-un sce...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Revelație ieri a unui prieten al meu, director general al unei firme ...

6 comentarii
Afiseaza
comentarii

4.8
(5)

Oamenii își doresc o separare între muncă și casă – conform studiului realizat în numele diviziei de dezvoltare de birouri Skanska din CEE.
Deși pandemia COVID-19 a schimbat, fără îndoială, modul de lucru în întreaga lume, atitudinea oamenilor în această chestiune continuă să evolueze vizibil. Din numarul total al persoanelor intervievate, în martie 2020, în timpul primului val al pandemiei, 39% dintre acestea mergeau zilnic la birou. În prezent, procentul acestora a crescut la 49%. În Romania, procentele se situează de la 38% în martie 2020 la 51% în prezent. Mersul zilnic sau aproape zilnic la birou este mai frecvent în rândul persoanelor care lucrează în echipă sau a celor care acasă împart spațiul de lucru cu ceilalți. Angajații din toate țările chestionate menționează faptul că cele mai mari avantaje ale revenirii la birou sunt reprezentate de abilitatea de a menține echilibrul dintre viața profesională și viața personală, dar și posibilitatea conversațiilor “face-to-face” cu colegii de echipă. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile extrase dintr-un studiu realizat în numele diviziei de dezvoltare de birouri a Skanska din CEE.

Studiul a fost realizat în patru țări din Europa Centrală și de Est – Polonia, Republica Cehă, România și Ungaria. Scopul său principal a fost analizarea situației actuale în ceea ce privește modelele de lucru pe piața muncii în contextul pandemiei de COVID-19. Rezultatele arată cum s-a schimbat perspectiva angajaților în ultimele douăsprezece luni și confirmă faptul că majoritatea este dispusă să revină la birouri.

Lipsa unei separări clare între muncă și casă este văzută ca fiind de departe cel mai mare dezavantaj de a lucra de acasă (mai mult de 40% dintre respondenți spun asta). Viața socială limitată și monotonia reprezintă alte dezavantaje atunci când lucrăm de acasă. Fiecare a patra persoană se plânge de costurile crescute ale facturilor și ale întreținerii casei, dar și de lipsa echipamentelor și a infrastructurii de care dispuneau la birou. Aproximativ 1/3 dintre respondenți declară că le lipsește posibilitatea de a lucra de la birou. În România, această dorință este chiar mai mare, aproape jumătate dintre românii din studiu au spus că resimt nevoia de a lucra de la birou.

Fără birou, fără conexiune
Oamenii care au copii mici sunt mult mai predispuși în a se plânge de limitările desfășurarii lucrului de acasă față de posibilitățile oferite într-un spațiu de birouri. Angajații care lucrează în echipă merg la birou mult mai des. Conform studiului, dintre respondenții care au declarat că merg zilnic la birou, 68% lucrează în echipă. De asemenea, ei sunt de părere că munca de acasă este mai puțin eficientă, lipsa discuțiilor “face-to-face” fiind mult mai des menționată ca un dezavantaj al biroului de acasă în România comparat cu alte țări (37% pentru RO, față de 30% pentru CEE).

Peste 50% din toți respondenții din România merg la birou în fiecare zi
În România, procentul de persoane care au lucrat de acasă în primul val al pandemiei a scăzut semnificativ în ultima perioadă, iar numărul persoanelor care merg zilnic la birou a ajuns la 51%. Confortul mintal al lucrului de la birou este foarte apreciat de către angajații din CEE care au copii (aproape 1/3 din totalul de 19%) dar și de persoanele care trebuie să împartă o cameră acasă cu copiii lor (45% din totalul de 19%) .

Cei care lucrează la birou apreciază faptul că lucrul acesta le permite să facă distincția între muncă și viața privată
„Oamenii sunt cel mai important asset al unei companii, iar pentru noi, siguranța şi starea lor de bine au fost întotdeauna o prioritate. Posibilitatea de a merge la birou, de a lucra în echipă, de a comunica, de a fi cu colegii lor, reprezintă o parte valoroasă a vieții de zi cu zi, permițând angajaților să își mențină eficacitatea, creativitatea și confortul mintal. Sentimentul de apartenenţă şi relațiile umane sunt alterate în mediul online.” spune Anne-Marie Diaconu, Leasing & Asset Management Director la divizia de dezvoltare comercială a Skanska în România.

Siguranța ca o tendință cheie în revenirea la birou în 2021
Conform studiului, 57% dintre respondenți consideră că certificarea WELL Health-Safety Rating a clădirilor le-ar influența sentimentul de siguranță în a lucra la birou, iar în România, acest procent este chiar mai ridicat, ajungând la 64%.

Proiectele Skanska, Equilibrium 1 și Campus 6.2, sunt primele clădiri de birouri din România care reușesc să obțină certificarea WELL Health-Safety Rating, îndeplinind cele mai noi cerințe impuse de forul de la International WELL Building Institute pentru locații (multiple) standard. Skanska insistă asupra importanței certificării clădirilor pentru a le oferi oamenilor încrederea necesară în procesul de revenire la birou și intenționează să obțină certificarea WELL Health-Safety Rating pentru toate proprietățile sale.

„Pentru noi este foarte important ca angajații care revin la birou să se simtă în siguranță încă din prima clipă în care pășesc pe ușile de acces din clădiri și până la terminarea programului, motiv pentru care am implementat toate măsurile de siguranță de la începutul pandemiei și până în prezent.” adaugă Anne-Marie Diaconu.

Pe lângă soluțiile implementate pentru propriii angajați, Skanska a venit cu un set de măsuri în sprijinul tuturor chiriașilor din clădirile Equilibrium 1 și Campus 6.3. Spre exemplu, păstrarea aportului de aer proaspăt în aceiași parametri ca în scenariul densității maxime reduce considerabil riscul de contractare a virusului. De asemenea, folosim un sistem de scanare a temperaturii corporale care poate restricționa accesul persoanelor cu o temperatură egală sau mai mare de 37,3 grade. Au fost aplicate folii nanoseptice pe panourile de comandă de la lifturi, mânerele ușilor de acces din toate spațiile comune (băi, parcări etc). Coletele sau comenzile de mâncare sunt aduse/preluate în afara clădirii, într-o zonă special amenajată, unde există amplasat și un spațiu de depozitare pentru curieri, denumit Easy box. Un rol în menținerea distanțării îl au și spațiile de relaxare generoase, inclusiv cele exterioare care incorporează mobilier urban și diferite facilități, precum accesul la internet wireless. (Comunicat de presa – martie 2021)

Despre studiu
Studiul a fost realizat de compania de cercetare și analiză Zymetria în numele Skanska, cel mai mare dezvoltator de birouri din Europa. A fost folosită metoda CAWI pentru acest sondaj online, iar răspunsurile au fost colectate de la 1.200 de angajați din clădiri de birou din patru țări – Polonia, România, Republica Cehă și Ungaria.

Skanska România
Skanska România este un dezvoltator și constructor de clădiri ecologice de birouri destinate creării unor medii favorabile creșterii economice și stimulării afacerilor. Compania și-a început activitatea în România în anul 2011 și face parte din Grupul Skanska, lider mondial în dezvoltare imobiliara și construcții. Proiectele Skanska România oferă spații de birouri realizate la cele mai înalte standarde de calitate în locații cheie care asigură atât succesul cât și satisfacția clienților și a investitorilor. Toate proiectele dezvoltate de Skanska România vor parcurge procesul de certificare LEED pentru a confirma respectarea principiilor dezvoltării sustenabile, ale eficienței energetice optime și ale asigurării unui mediu de lucru superior.

Mai multe informații găsiți la adresa: https://www.skanska.ro/skanska-in-romania/

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

4.8 / 5. Rezultatul 5

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close