
Trei sferturi dintre CV-urile pe care le citesc sunt făcute pe dos. Nu au informaţii esenţiale, pe de o parte, şi abundă în informaţii inutile şi platitudini, pe de altă parte. Nu înţeleg din ele natura şi anvergura businessului în care sunt, de trebuie să pierd eu timp şi să fac eu cercetare pe Internet ca să aflu, dar îmi explică pe pagini întregi că un director general conduce, unul de vânzări vinde şi unul de producţie produce. Cu copy-paste de pe Internet. Nu înţeleg anvergura jobului – ceea ce mă interesează cel mai mult, de fapt -, dar aflu că au activităţi ingenioase, precum “coordonăm echipele din subordine, le stabilim obiectivele şi urmărim îndeplinirea lor”. Lista cu duties e aceeaşi, şi pentru un director de firmă cu cinci angajaţi şi cu cinci mii. Primul a crescut businessul cu 30% într-un an, iar al doilea, săracul, abia cu 3%. Au pagini întregi de achievements, desigur, şi obligatoriu copy-paste de pe site-urile cu scopuri nobile în viaţă, prezentate sofisticat, într-o engleză de Oxford, lângă engleza de Videle a restului CV-ului. Despre acestea m-am plâns în acest episod al serialului meu video… (George Butunoiu)
NB: TOATE numele care pot fi zărite în imaginile cu CV-uri sau alte documente din filme, numele de companii, de locuri, adrese, telefoane etc. sunt fie schimbate cu totul, fie acoperite, înceţoşate sau ascunse cu orice altă metodă pe care am avut-o la îndemână pentru a nu putea face legătura cu posesorul real al datelor respective, oricât v-aţi strădui…
NB1: În serialul nostru vorbim despre recrutările pentru poziţiile de top şi middle management, unde nu am văzut nicio diferenţă de fond de la un specialist în HR la altul, sau de la un decident (angajator) la altul, după cum am tot spus. La recrutările pentru poziţiile mai joase pot apărea diferenţe şi particularităţi semnificative de la un angajator la altul, poate chiar de fond, aşa că acele cazuri trebuie privite cu rezerva cuvenită.
Un video făcut de către prietenii mei de la Media Story. Serialul video integral este publicat pe YouTube pe un canal cu numele meu (George Butunoiu) şi este un proiect finanţat în întregime de către cei cărora le mulţumesc din nou acum, Alliance Healthcare România!