Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Salarii și beneficii)

Când o să mă mai întrebe cineva cum sunt angajații români și cu...

15 comentarii
(Interviurile)

Într-o conversație, „Nu e nicio problemă” are/ poate avea înto...

5 comentarii
(Hard Working Managers)

Contextul general, mai întâi: sondajele GB de pe LinkedIn și Facebo...

1 comentarii
(Interviurile)

Interviurile grele de angajare sunt un șir de capcane în care mulți...

6 comentarii
(Anunțurile de recrutare)

Am pus pe Internet cel mai simplu job cu putință: caut pe cineva car...

(CV-urile)

Am pus de curând un CV pentru o poziție de director comercial într-...

13 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Știți cu toții cum e când vă schimbați o părere. Cum decădeți...

10 comentarii
(Interviurile)

Într-un interviu cu un candidat/ discuție cu cineva, poți să-ți d...

7 comentarii
(Interviurile)

Cei mai mulți - marea majoritate, de fapt - nu știu să spună decâ...

6 comentarii
(Hard Working Managers)

Unul dintre numeroasele profiluri toxice de angajați, sau de candida...

3 comentarii
(Lucratul la stat)

Azi am fost la tribunal să depun o mărturie pentru un prieten care s...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Un partener al nostru își mută birourile. A mutat deja mobila și a...

1 comentarii
(Discriminarea)

Mai încet cu lamentările cu ce ne facem noi după 50, când nu ne ma...

21 comentarii
(CV-urile)

O recomandare legată de CV-uri și de modul de lucru cu firmele de re...

(Anunțurile de recrutare)

Când găseai foarte mulți candidați pentru orice job puneai un anun...

(Interviurile)

Candidații la joburile manageriale au puține metode la îndemână c...

3 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Aproape toți cei care spun că serviciile sunt proaste în România ...

7 comentarii
(Lucratul la stat)

Dacă am înțeles eu bine care este rolul (oficial, cel puțin) al ag...

2 comentarii
(CV-urile)

Fiindcă oamenii nu mai au timp ca să-și facă singuri sintezele (ca...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Facerea unei impresii bune trece mai întâi, obligatoriu, prin neface...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Din nou despre ce înseamnă imaginea la interviu: recrutare de countr...

1 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Când cineva primește un e-mail nesolicitat, șansele să-l citească...

2 comentarii
(CV-urile)

Primesc un CV de la un candidat pentru un post de director general la ...

19 comentarii
(Articles)

Oricât de unici și de out of de box sunteți, evaluarea într-un sce...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Revelație ieri a unui prieten al meu, director general al unei firme ...

6 comentarii
Afiseaza
comentarii

4.6
(23)

Analizarea CV-urilor și decizia de invitare la interviu se fac în trei citiri succesive: o primă citire sumară, de câteva secunde, să vezi dacă merită analizat; la a doua citire, mai atentă, cauți informațiile care sunt criteriile tale de selecție, ca să vezi dacă trece sau nu; la a treia citire, cea mai lungă și cu cea mai mare concentrare, cauți detaliile pe baza cărora decizi dacă îl inviți la interviu și cu ce prioritate, sau rămâne în lista de rezerve.

La prima citire, de cel mult 30-50 de secunde, te uiți mai întâi la criteriile eliminatorii, pe scurt la educație, iar la experiență te uiți la numele și anvergura angajatorului și la joburile avute, fără a citi detaliile despre acestea. Dacă nivelul jobului este peste cel stabilit, decizia de a considera profilul de interes (deci de a trece la a doua citire) se ia în proporție de peste 90% după numele, anvergura și reputația angajatorilor – asta pentru recrutările de senior management, mai ales la marile companii și la multinaționale.

La a doua citire, de 2-3 minute, te concentrezi pe experiență, rareori este nevoie să revii asupra studiilor, certificărilor sau a altor detalii. Acum cauți să vezi cu precizie informațiile despre angajator (cifră de afaceri, număr de angajați, activitate, produse, acoperire etc.), iar despre job, locul exact în ierarhie, cui e subordonată poziția, câți oameni are în subordine, natura exactă a activității etc., și decizi dacă e de luat în calcul pentru interviu sau eliminat.

Dacă ai mulți candidați care se califică potențial pentru un interviu, ești nevoit să-i ierarhizezi ca să știi cu cine să începi, în ce ordine, și pe cine lași pe lista de rezerve. Așa că revii iarăși, cu a treia citire, cea mai atentă și mai detaliată, la care poți sta și un sfert de ceas, dacă chiar ai ce analiza. Te uiți la lista de proiecte/ tranzacții/ portofoliu, la competențele tehnice, la achievements, la expunerea internațională, listă de lucrări etc.

De aceea CV-ul trebuie să aibă o pagină (scris mărunt – am explicat de ce), rareori două. Iar când chiar ai ceva consistent de spus (ce ar căuta un recrutor sau un angajator la cea de-a treia citire, descrisă mai sus), informațiile acelea se pun în anexa CV-ului. Continuarea lui, de fapt, adică de la pagina doi, trei încolo, doar că informația este organizată și agregată altfel, pe sistemul „project list”, nu pe angajator și job („CV format”), ca în prima parte a CV-ului.

Or, această anexă a CV-ului poate avea oricâte pagini. Și zece, dacă e cazul, fiindcă cititorul ajunge aici când chiar vrea să știe și să înțeleagă acele detalii, și își alocă oricât timp e nevoie pentru asta. Oricum e mai avantajos pentru el să înțeleagă foarte precis de aici despre ce este vorba decât să consume timp cu interviuri păguboase.

Așa că nu amestecați informațiile de la a treia citire printre joburi, dacă acestea fac să lungească CV-ul pe mai mult de două pagini, ci puneți-le în anexă. Există angajatori care pur și simplu nu vor să citească CV-uri mai lungi de două pagini. Le dau deoparte, le aruncă. I-am văzut cu ochii mei. Și nu sunt chiar atât de puțini pe cât ați crede…

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

4.6 / 5. Rezultatul 23

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


  • a g :

    N-am mai văzut de ceva ani o pagină web cu fonturi atât de mici. Pagina cu totul pare din epoca de piatră a web-ului: 20% din pagină articolul, 20% o listă de link-uri, 20% reclame, 40% spațiu gol.

  • Leave a Reply to a g Cancel reply

    Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close