Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Articles)

Disting managerii între cultura organizațională, climat, structuri ...

(Articles) (Interviurile)

Douăzeci și cinci de ani în urmă, sau chiar mai bine. Primesc un m...

(Articles) (Hard Working Managers)

Pentru a putea înțelege și analiza obiectiv învățământul acade...

(Articles) (Hard Working Managers)

Atât de mult se vorbește despre (și se îndeamnă la) originalitate...

3 comentarii
(Articles) (Hard Working Managers)

E la modă în ziua de azi să găsești noduri în papura corporatist...

12 comentarii
(Articles)

Să vrei să-i ocolești pe cei de la firma de recrutare sau pe cei de...

7 comentarii
(Anunțurile de recrutare) (Articles)

Ca și CV-urile, și anunțurile și campaniile de recrutare au niște...

1 comentarii
(Articles)

4 abilități care îi lipsesc generației Z. Ce soluție au găsi...

(Articles) (Interviurile)

E mai dificil de răspuns decât pare la prima vedere, și riscurile s...

5 comentarii
(Articles) (Hard Working Managers)

Cum erau universitățile și facultățile pe vremea comuniștilor. ...

7 comentarii
(Articles)

Am început un serial video în care voi discuta live cu cei care au a...

1 comentarii
(Articles)

Oamenii își doresc o separare între muncă și casă – conform st...

(Articles)

De cele mai multe ori tindem să considerăm jobul curent destul d...

(Articles)

Managero.ro este primul site de recrutare exclusiv pentru poziții de ...

8 comentarii
(Articles)

Primesc din ce în ce mai multe mesaje de la candidați în care îmi ...

11 comentarii
(Articles)

Pot universitățile să insiste mai mult pe reducerea gap-ului di...

(Articles) (Lucratul la stat)

Nu mai tin minte dacă am scris, sau doar mai povestesc din când în ...

1 comentarii
(Articles)

Aplicațiile mobile de video calling și organizare au ținut producti...

(Articles)

Managero.ro este primul site de recrutare exclusiv pentru poziții...

(Articles) (Interviurile)

Unele dintre cele mai clare semnale și indicatori de spirit puternic,...

8 comentarii
(Articles)

Foarte multe persoane își analizează abilitățile înainte de ...

(Articles)

Sunte extrem de rare cazurile în care un corporatist cu rezultate inc...

4 comentarii
(Articles)

Mulți spun că oamenii se schimbă, la fel de mulți spun că oamenii...

8 comentarii
(Articles) (Discriminarea)

HR Director la o mare companie occidentală care vrea să-și schimbe ...

1 comentarii
(Articles) (Interviurile)

Mulți sunt indignați când află că la un interviu de angajare ți ...

4 comentarii
Afiseaza
comentarii

4.4
(20)

Mulți sunt indignați când află că la un interviu de angajare ți se pun și întrebări capcană – cum ar fi asta cu unde te vezi peste 5 ani, sau multe altele „cărora eu nu le văd rostul”. Ca manager în jobul pentru care aplici, însă, dar și în oricare altul, ești pus zilnic în fața multor capcane: de la clienți, de la furnizori, de la concurență, de la angajați, de la colegi, de unde nici nu te aștepți, așa că abilitatea de a le detecta din timp și de a le evita, de a nu te lua prin surprindere, de a reacționa cu autocontrol și prezență de spirit, elegant și superior, chiar, e una dintre calitățile importante, de bază, pe care le cauți la un astfel de manager. Știe cineva o metodă mai bună de a evalua pe cineva la un interviu de angajare în această privință, decât să-i întinzi câteva mici capcane (doar verbale și neofensatoare, desigur, fiindcă unii mai depășesc limita) și să vezi cât de repede se prinde și cum reacționează? Pentru mine, ca recrutor, e o mare plăcere când dau peste un candidat care se prinde repede și răspunde destins, zambind și cu prezență de spirit. Și un mare plus pe fișa lui de interviu, desigur…

Și întrebarea sub formă de sondaj:

Sunt întrebările-capcană eficiente în evaluarea managerilor la interviu?

View Results

Loading ... Loading ...

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

4.4 / 5. Rezultatul 20

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


  • Sorin Sandu :

    Faptul că sunt etichetate ca întrebări capcană generează o percepție părtinitoare (bias).
    Și, dacă sunt adresate fără scop, doar de dragul de a fi în trend, chiar devin întrebări capcană.
    Eu m-aș bucura să primesc o întrebare de acest gen, unde mă văd peste 5 ani. Și mi-aș dori ca apoi să fiu întrebat cum s-ar schimba răspunsul meu dacă va apărea un eveniment disruptiv (de exemplu AI preia toate sarcinile de rutină și eu pot aduce valoare doar dacă sunt creativ sau doar reușesc să-i ajut pe membrii echipei pe care o voi coordona să fie creativi). În acest fel interviul mă va ajuta și pe mine, în calitate de aplicant, să înțeleg cum mă raportez la viitor și la provocările acestuia.
    Dacă întrebările sunt utile doar recrutorului, pentru mine acestea sunt întrebări capcană, generatoare de situații lose-lose în viitor. Dacă sunt utile ambilor părți din interviu, creează o experiență pozitivă, win-win.
    Prin urmare, cred că poziționarea utilă este despre cum recrutorul creează acel mediu de siguranță emoțională în care aplicantul se poate exprima liber și dă tot ce are mai bun.

    • George Butunoiu :

      Teoretic asa este, insa si recrutorul e om (desi multi nu constientizeaza asta) si nu poti sa-i faci pe toti sa se simta in largul lor, asigurandu-le un confort emotional – mai ales in situatiile in care exista o antipatie reciproca evidenta.

  • Ionut Tomescu :

    Cred ca intrebarile capcana sunt eficiente in evaluarea oricui, nu doar a managerilor. Dar avand in vedere ca un manager este pus in fel si fel de situatii confuze sau critice, cu sageti atintite brusc spre el daca nu raspunde rapid si corespunzator la o intrebare capcana aparuta intr-o sedinta de management, as miza foarte mult pe asta la interviuri, mi-e clar oricum si din propria experienta ca trebuie sa gestionate multe momente capcana in jobul de manager…

  • Sebastian Dragan :

    Intrebarile “capcana” sunt folositoare pentru functiile in care pretuiesti prezenta de spirit, capabilitatile de adaptare la persoana din fata, prezenta de scena. La functiile de back-office nu cred ca ajuta.
    Evident ca exista bias si exista suficienta literatura pe tema asta (in primele 20 secunde recturoul isi face parerea si restul de interviu e folosit pentru a si-o justifica).
    Drept care lectii de actorie sunt bune de avut, e bine sa faci antrenament. Asa cum faci pentru orice ce alta capabilitate care o gasesti folositoare in cariera.

  • Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close