Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Interviurile)

Într-o conversație, „Nu e nicio problemă” are/ poate avea înto...

5 comentarii
(Hard Working Managers)

Contextul general, mai întâi: sondajele GB de pe LinkedIn și Facebo...

1 comentarii
(Interviurile)

Interviurile grele de angajare sunt un șir de capcane în care mulți...

6 comentarii
(Anunțurile de recrutare)

Am pus pe Internet cel mai simplu job cu putință: caut pe cineva car...

(CV-urile)

Am pus de curând un CV pentru o poziție de director comercial într-...

13 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Știți cu toții cum e când vă schimbați o părere. Cum decădeți...

10 comentarii
(Interviurile)

Într-un interviu cu un candidat/ discuție cu cineva, poți să-ți d...

7 comentarii
(Interviurile)

Cei mai mulți - marea majoritate, de fapt - nu știu să spună decâ...

6 comentarii
(Hard Working Managers)

Unul dintre numeroasele profiluri toxice de angajați, sau de candida...

3 comentarii
(Lucratul la stat)

Azi am fost la tribunal să depun o mărturie pentru un prieten care s...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Un partener al nostru își mută birourile. A mutat deja mobila și a...

1 comentarii
(Discriminarea)

Mai încet cu lamentările cu ce ne facem noi după 50, când nu ne ma...

21 comentarii
(CV-urile)

O recomandare legată de CV-uri și de modul de lucru cu firmele de re...

(Anunțurile de recrutare)

Când găseai foarte mulți candidați pentru orice job puneai un anun...

(Interviurile)

Candidații la joburile manageriale au puține metode la îndemână c...

3 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Aproape toți cei care spun că serviciile sunt proaste în România ...

7 comentarii
(Lucratul la stat)

Dacă am înțeles eu bine care este rolul (oficial, cel puțin) al ag...

2 comentarii
(CV-urile)

Fiindcă oamenii nu mai au timp ca să-și facă singuri sintezele (ca...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Facerea unei impresii bune trece mai întâi, obligatoriu, prin neface...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Din nou despre ce înseamnă imaginea la interviu: recrutare de countr...

1 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Când cineva primește un e-mail nesolicitat, șansele să-l citească...

2 comentarii
(CV-urile)

Primesc un CV de la un candidat pentru un post de director general la ...

19 comentarii
(Articles)

Oricât de unici și de out of de box sunteți, evaluarea într-un sce...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Revelație ieri a unui prieten al meu, director general al unei firme ...

6 comentarii
(Salarii și beneficii)

Un scenariu foarte des întâlnit cu momentul în care eșuează multe...

Afiseaza
comentarii

5
(1)

Skanska: Angajații din birouri au așteptări mai mari în ceea ce privește sănătatea mintală și starea de bine la locul de muncă

Pandemia remodelează așteptările și atitudinile angajaților în ceea ce privește munca la birou, după cum arată cel de-al treilea sondaj realizat de Skanska la nivelul Europei Centrale și de Est. În fața noii realități generate de pandemie în care modul preferat de lucru este cel hibrid, mai mult de jumătate dintre oameni lucrează deja doar de la birou, iar angajații așteaptă mai mult sprijin din partea companiilor când vine vorba de sănătatea mintală și starea de bine la locul de muncă. Studiul arată care sunt preferințele angajaților din România, Polonia, Ungaria și Republica Cehă referitor la noul context profesional și care sunt aspectele curente de care angajatorii ar trebui să țină cont, din perspectiva angajaților.

Skanska a realizat un nou studiu în cele patru țări din regiunea Europei Centrale și de Est (România, Polonia, Ungaria și Republica Cehă) pentru a evalua atitudinea angajaților față de munca la domiciliu dar și cea de la birou, în contextul pandemiei.

Astfel, la nivel de regiune, peste jumătate dintre respondenți (52%) susțin, la momentul desfășurării studiului, că lucrează doar de la birou, procentele înregistrând o creștere comparativ cu rezultatele din luna mai 2021, care arătau că doar 48% dintre angajați făceau același lucru. În România, 45% dintre angajații chestionați susțin că lucrează doar de la birou.

După cum arată rezultatele studiului, relațiile sociale și profesionale, precum și integrarea în echipe a noilor angajați sunt puternic influențate de timpul petrecut la birou. Activitățile suplimentare care să încurajeze socializarea, întâlniri cu  oameni interesanți, masajele și posibilitatea de desfășurare a activităților sportive la locul de muncă i-ar motiva pe oameni să lucreze mai des de la birou.

Printre alte aspecte care capătă din ce în ce mai multă importanță pentru angajați, mai ales pentru cei din România, se numără aspectele legate de sănătatea mintală și well-being.

Modelul ideal de lucru: hibrid

Conform rezultatelor, 45% dintre angajații români lucrează doar de la birou (față de 48% în mai 2021), în timp ce 20% lucrează exclusiv de acasă. 16% dintre angajați consideră modelul ideal de lucru ca fiind cel hibrid, cu 3-4 zile pe săptămână lucrate de la birou și restul de la domiciliu. Doar 10% dintre angajații români ar opta să petreacă 1-2 zile lucrând la birou și restul de acasă.

În ceea ce privește posibilitatea de alegere a zilelor lucrate de la birou și de acasă, fiecare al treilea angajat la nivel de regiune susține că modelul hibrid este impus de angajator cu posibilități limitate de modificare. România însă, alături de Ungaria, este cea mai flexibilă țară din regiune în ceea ce privește modelul de lucru impus de angajator. O treime dintre respondenții români sunt liberi să decidă zilele de lucru la birou și de la domiciliu.

Datele arată că România este țara cel mai bine organizată în ceea ce privește sistemele de planificare a muncii de birou – 42% dintre respondenți susțin că în compania lor există un instrument de planificare care ajută la organizarea activității. Acestea arată cât de importante și eficiente sunt platformele care permit gestionarea muncii de zi cu zi.

Efectele lucratului de acasă

Pentru angajații români, zilele limitate de lucru la birou au un impact negativ semnificativ asupra unor aspecte precum integrarea în echipe a noilor angajați (44%), relațiile sociale și profesionale dintre angajați (41%), lucrul în echipă (37%) și implicarea în activități comune după terminarea programului (37%). În același timp, efectele negative se resimt și atunci când vine vorba de recrutarea noilor angajați (31%).

Referitor la lucratul de acasă, românii îl asociază pozitiv cu sentimentul de libertate (32%), confortul din timpul programului de lucru (26%) și o stare de mulțumire (26%). Le oferă, de asemenea, satisfacție (20%) și sentimentul de securitate (20%).

Pe de altă parte, însă, angajații români percep lucratul de la domiciliu mai negativ decât alții și sunt, mai mult decât ceilalți, afectați de sentimentul de singurătate (29%), frustrare (25%) și nesiguranța locului de muncă (25%), dor/lipsă (20%), tristețe (19%) și dezamăgire (19%).

Echilibriul dintre viața profesională și viața personală

Printre aspectele măsurate, lucratul de acasă are un impact mai pozitiv în ceea ce privește echilibrul dintre viața profesională și cea personală, mai ales pentru români și maghiari. Dacă rezutatele studiului anterior arătau că lucratul de acasă are un impact mai degrabă negativ asupra acestui aspect, 52% dintre angajații din CEE și 47% dintre români susțin acum că lucratul de acasă le permite o mai bună organizare a timpului petrecut cu familia.

Acest lucru arată necesitatea de a lua în considerare și de a implementa la locul de muncă soluții care ajută la economisirea timpului în zilele de lucru.

Chiar dacă angajații au învățat să își gestioneze mai eficient echilibrul dintre viața profesională și cea personală, rezultatele arată că lucratul de acasă poate avea un impact negativ atât asupra sentimentelor pe care le experimentează angajații, dar și asupra lucratului în echipă și a relațiilor sociale profesionale. Biroul joacă, în continuare, un rol important când vorbim despre integrare, construirea culturii și consolidarea echipelor.

Sănătatea mintală și well-being-ul, tot mai importante pentru angajați

La nivel de grup, peste 40% dintre respondenți consideră că munca de acasă are un efect pozitiv asupra sănătății lor mintale. Însă, potrivit nolui sondaj, angajații se confruntă deseori cu sentimente de singurătate, frustrare și nesiguranță la locul de muncă. Lucratul de acasă le aduce angajaților sentimentul de libertate și pace, ceea ce înseamnă că angajatorii ar trebui să acorde o atenție deosebită sănătății mintale și să creeze un loc de muncă adaptat nevoilor lor.

Românii se află printre cei mai preocupați când vine vorba de acest aspect. Angajații români (83%) alături de angajații maghiari (85%) sunt cei mai convinși de faptul ca angajatorii ar trebui să le ofere angajaților mai mult sprijin în ceea ce privește sănătatea mintală.

În rândul românilor, concediul plătit în caz de burnout profesional (47%) și întâlnirile individuale gratuite cu un psiholog (44%) sunt cele mai dorite soluții din partea companiilor pentru a sprijini sănătatea mintală a angajaților din birouri. 32% dintre angajații români și-ar dori să aibă parte de sesiuni de training în ceea ce privește sănătatea mintală la locul de muncă și 26% simt nevoia de a avea acces la un mediator în cazul în care apar conflicte între angajați.

Rolul activităților suplimentare la birou

Activitățile extra sunt acum mai rar organizate de angajatori decât înainte de pandemie, însă aproape jumătate dintre cei chestionați se așteaptă la facilități suplimentare la locul de muncă. Întâlnirea unor oameni interesanți, masajele, mesele comune la birou și evenimentele în afara sediului sunt cele mai încurajatoare în ceea ce privește lucratul mai des de la birou.

70% dintre români ar prefera evenimentele din afara sediului cu costuri suportate de angajator, 69% vor să întâlnească mai mulți oameni interesanți, 67% susțin că mesele luate împreună cu colegii reprezintă un motivator de a lucra mai des de la birou și 58% și-ar dori să poată avea acces la masaj la locul de muncă. Un alt motivator pentru a petrece mai mult timp la birou pentru 27% dintre români îl reprezintă o bucătărie comună bine echipată cu gustări sănătoase, fructe și legume proaspete, sandwich-uri și o gamă variată de ceai și cafea.

„Pandemia a generat mult mai multă conștientizare în ceea ce privește starea de bine și sănătatea mintală, în primul rând în viața personală și cu atât mai mult în cea profesională. Biroul joacă în continuare un rol important, iar atunci când vorbim despre el, trebuie să vorbim în primul rând despre oamenii care își petrec aici o mare parte din timp. Spațiile de lucru trebuie să evolueze odată cu ei și să se adapteze constant noilor nevoi și dorințe. Astfel, siguranța fizică nu mai este singurul aspect de care trebuie să țină cont companiile – noile locuri de muncă trebuie să devină un spațiu sigur atât pentru starea de bine cât și pentru sănătatea mintală a angajaților”, spune Anne-Marie Diaconu, Leasing & Asset Director pentru divizia de dezvoltare comercială a Skanska în CEE.

Dacă timpul petrecut în drumul spre birou nu mai este un impediment atât de des menționat de angajați față de luna mai 2021, bariera care îi împiedică acum pe români să petreacă mai mult timp lucrând de la birou este frica de a contacta un virus, acesta fiind un motiv de ingrijorare pentru 38% dintre români și pentru ¼ dintre angajații din CEE. Rezultatele arată că standardele sanitare înalte, adică certificate precum Well Health & Safety Rating, pot încuraja munca în birouri, în timp ce lipsa acestora provoacă teama de a contracta virusul.

Despre studiu

Studiul a fost realizat de compania de cercetare și analiză Zymetria pentru Skanska, cel mai mare dezvoltator de clădiri de birouri din Europa. Ca parte a anchetei cantitative online și folosind metoda de cercetare CAWI, au fost colectate răspunsuri de la 2.000 de angajați de birou cu vârsta cuprinsă între 25 și 65 de ani, care locuiesc în marile orașe din cele patru țări – România, Polonia, Ungaria și Republica Cehă.

Skanska Romania

Skanska România este un dezvoltator și constructor de clădiri ecologice de birouri destinate creării unor medii favorabile creșterii economice și stimulării afacerilor. Compania și-a început activitatea în România în anul 2011 și face parte din Grupul Skanska, lider mondial în dezvoltare imobiliară și construcții. Proiectele Skanska România oferă spații de birouri realizate la cele mai înalte standarde de calitate în locații cheie care asigură atât succesul cât și satisfacția clienților și a investitorilor. Toate proiectele dezvoltate de Skanska România vor parcurge procesul de certificare LEED pentru a confirma respectarea principiilor dezvoltarii sustenabile, ale eficienței energetice optime și ale asigurării unui mediu de lucru superior.

Urmărește Skanska pe LinkedIn: www.linkedin.com/company/skanska/

Mai multe detalii despre Skanska pe website-ul: www.skanska.com

Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați:

Monica Bejan

Coordonator Marketing și Comunicare pentru Proiecte

Skanska

Tel.: +40 725 726 444

E-mail: monica.bejan@skanska.ro

Bogdan Munteanu

Project Manager

Graffiti PR

Tel.: +40 723 241 388

E-mail: bogdan.munteanu@graffitipr.ro

 

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

5 / 5. Rezultatul 1

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


  • Paul Stefanescu :

    Primul “mini studiu” /articol obiectiv, cel putin din cate am vazut eu pana acum, care scoate la suprafata / evidentiază realitatea Angajat – Angajator cât şi aşteptările objective pe piața muncii, în primul rând din punct de vedere al Sanatății Mintale, pricinuit de modul clasic/invechit de munca “Doar de la Birou” cât si ineficientele aferente create.

  • Paul Stefanescu :

    Încurajarea modului hybrid de muncă, reduce in primul rând Gross Leasable Area ( GLA ) al dezvoltatorilor de birouri si este in primul rand in conflict cu orientarea spre profit si interesul pentru modul traditional de munca de la birou al acestora.

  • Leave a Reply to Paul Stefanescu Cancel reply

    Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close