Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Salarii și beneficii)

Când o să mă mai întrebe cineva cum sunt angajații români și cu...

15 comentarii
(Interviurile)

Într-o conversație, „Nu e nicio problemă” are/ poate avea înto...

5 comentarii
(Hard Working Managers)

Contextul general, mai întâi: sondajele GB de pe LinkedIn și Facebo...

1 comentarii
(Interviurile)

Interviurile grele de angajare sunt un șir de capcane în care mulți...

6 comentarii
(Anunțurile de recrutare)

Am pus pe Internet cel mai simplu job cu putință: caut pe cineva car...

(CV-urile)

Am pus de curând un CV pentru o poziție de director comercial într-...

13 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Știți cu toții cum e când vă schimbați o părere. Cum decădeți...

10 comentarii
(Interviurile)

Într-un interviu cu un candidat/ discuție cu cineva, poți să-ți d...

7 comentarii
(Interviurile)

Cei mai mulți - marea majoritate, de fapt - nu știu să spună decâ...

6 comentarii
(Hard Working Managers)

Unul dintre numeroasele profiluri toxice de angajați, sau de candida...

3 comentarii
(Lucratul la stat)

Azi am fost la tribunal să depun o mărturie pentru un prieten care s...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Un partener al nostru își mută birourile. A mutat deja mobila și a...

1 comentarii
(Discriminarea)

Mai încet cu lamentările cu ce ne facem noi după 50, când nu ne ma...

21 comentarii
(CV-urile)

O recomandare legată de CV-uri și de modul de lucru cu firmele de re...

(Anunțurile de recrutare)

Când găseai foarte mulți candidați pentru orice job puneai un anun...

(Interviurile)

Candidații la joburile manageriale au puține metode la îndemână c...

3 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Aproape toți cei care spun că serviciile sunt proaste în România ...

7 comentarii
(Lucratul la stat)

Dacă am înțeles eu bine care este rolul (oficial, cel puțin) al ag...

2 comentarii
(CV-urile)

Fiindcă oamenii nu mai au timp ca să-și facă singuri sintezele (ca...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Facerea unei impresii bune trece mai întâi, obligatoriu, prin neface...

2 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Din nou despre ce înseamnă imaginea la interviu: recrutare de countr...

1 comentarii
(Carieră și Piața muncii)

Când cineva primește un e-mail nesolicitat, șansele să-l citească...

2 comentarii
(CV-urile)

Primesc un CV de la un candidat pentru un post de director general la ...

19 comentarii
(Articles)

Oricât de unici și de out of de box sunteți, evaluarea într-un sce...

10 comentarii
(Hard Working Managers)

Revelație ieri a unui prieten al meu, director general al unei firme ...

6 comentarii
Afiseaza
comentarii

5
(1)

Pentru 9 din 10 posturi, companiile și organizațiile, în general, nu au nevoie de oameni cu o personalitate foare puternică, independentă, cu multă originalitate, creativitate, gândire și atitudine out of the box, trăsături care adesea mai mult încurcă decât aduc bine la locul de muncă.

Dar poți scrie așa ceva într-un anunț de recrutare? Sigur că nu poți! În 9 din 10 anunțuri, dimpotrivă, ești obligat să scrii doar ce dă bine, nu ceea ce chiar ai nevoie, în realitate. Nu a fost așa întotdeauna, după cum se știe. Sau nu la nivelul acesta, oricum. Însă presiunea socială, și presiunea angajaților, înainte de toate, au dus lucrurile până aici. Oamenilor le place luciditatea, o pun în lista cu lucrurile bune în viață. Dar numai când le spune ceea ce le place lor să audă. Dacă nu, o mută imediat în cealaltă listă.

Cum cred oamenii că trebuie să fie un angajat, ce calități trebuie să aibă? Păi, cele despre care ei citesc în anunțuri și în articolele motivaționale de pe Internet, desigur! Și ce fac? Își pun mintea la contribuție ca să găsească semnale pe care să le trimită angajatorului, ca să-i arate că ei sunt out of the box! Își fac CV-uri fistichii, fac lucrurile pe dos ca să își exhibe personalitatea și originalitatea. Și ce se întâmplă dacă angajatorul interpretează corect semnalele primite (și așa face, din cate am observat eu)? Nu cred că e greu de ghicit.

Angajatorii au nevoie, din când în când, de angajați foarte creativi, originali, out of the box. Dar unii care să știe bine cum funcționează un business, totuși, care să înțeleagă regulile și procedurile. Și să le respecte, mai ales, atunci când chiar trebuie să le respecte. Dacă există vreun angajator care să nu le vrea pe acestea toate la un loc, simultan adică, atunci e o mare excepție, care nu are vreo relevanță.

Dilemă, deci, pentru candidații din grupa minusculă a acelora 1 din 10, care trebuie să transmită semnale (aparent) contradictorii: pe care să le transmită la început, încă din faza de CV sau de prim contact? Pe cele cu originalitatea sau pe cele cu conformismul organizațional?

Am făcut un mic sondaj pe acest subiect acum câteva săptămâni, și rezultatele au fost cele așteptate: majoritatea au spus că e bine să-ți arăți outoftheboxismul încă de la început.

Dar eu le recomand să facă invers, totuși, celor care mă întreabă. În primul rând, să calculeze bine cam care este balansul dintre outoftheboxism și conformism pentru jobul respectiv. Apoi, oricare ar fi rezultatul calculului, să-și arate originalitatea ceva mai târziu în timpul interviului, și oarecum controlat și gradual, nu teatral, de la început. E mai sănătos să îl analizezi mai întâi pe cel cu care stai de vorbă, nu să presupui tu că el apreciază originalitatea oricând și în orice context. Riscul să deranjezi prin outoftheboxism e mai mare și cu consecințe mai serioase decât deranjul prin conformism!

Sigur, dacă ești atât de sigur pe tine și l-ai citit și pe Amotz Zahavi, acționezi din impuls și la inspirație, încă de la început, cu șanse bune de reușită. Însă joburile acestea sunt rare, nici măcar între acelea 1 din 10. Iar candidații care l-au citit pe Amotz Zahavi încă și mai rari…

Candidata out of the box

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

5 / 5. Rezultatul 1

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


  • Dragos Dunea :

    Extrem de pertinenta analiza….Felicitari !!!

  • Sebastian Dragan :

    Perspectiva este pertinenta.

    Mi-as permite sa adaug ca CV-ul/prezentarea ar trebui adaptata pozitiei/companiei. O scurta investigatie preliminara o sa permita o decizie mai informata asupra abordarii: OOB vs Plan Vanilla.

    • George Butunoiu :

      Daca ai timp pentru asa ceva, sigur, e ceva in plus…

  • Leave a Reply to Dragos Dunea Cancel reply

    Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close