De cele mai multe ori tindem să considerăm jobul curent destul de solicitant, astfel că nu mai luăm în calcul dezvoltarea personală a colegilor după angajarea lor în companie. Poate te gândești că nu pot fi și productivi la locul de muncă, și să se și dezvolte pe plan personal în același timp. Iată 3 metode pe care ar trebui să le iei în considerare pentru echipa ta, pentru a obține un echilibru între activitățile zilnice și dezvoltarea personală.
- Managerierea timpului
Prioritizarea task-urilor nu înseamnă doar calcularea timpului în funcție de deadline-urile pe care colegii le au. Atât în viața privată, cât și la locul de muncă, trebuie să ții cont că experiențele sunt comune. De exemplu, aceștia pot avea o listă de „to do” pentru compania în care lucrează, dar și pentru obiectivele pe care le au în vederea dezvoltării personale.
Pe lângă faptul că îi ajută să-și organizeze timpul, această listă ar trebui să îi și motiveze să o respecte. Conform unor statistici oferite de site-ul techjury.net, 14% dintre oamenii care își setează obiective au de 10 ori mai mult succes decât cei care n-o fac. Așadar, indiferent de job-ul pe care-l au, asigură-te că își pun pe listă atât obiectivele profesionale, cât și obiectivele personale.
- Comunicarea constantă
Comunicarea de la locul de muncă include și ascultarea activă a oamenilor. Pentru a îmbunătăți relația dintre tine și colegii de la birou, trebuie să fii un bun ascultător: clarificarea, reflectarea și evitarea confuziei. Cu toate acestea, nu trebuie să uiți de comunicarea non-verbală, ce reprezintă conform site-ului britanic skillsyouneed.com, 80% din întregul proces de comunicare.
Interacțiunea constantă și asigurarea că ceilalți colegi au încredere destulă în tine, îi poate determina pe aceștia să mărturisească anumite nevoi individuale. De exemplu, dorința de a evolua mai mult pe plan personal. Încurajarea lor îi poate determina să acționeze mai repede decât și-ar fi propus și evoluția să se reflecte chiar și în productivitatea profesională.
- Dezvoltarea unor abilități noi
Investiția în dezvoltarea personală, dar și profesională poate fi comună. De exemplu, poți asigura dezvoltarea unor abilități noi pentru colegi, precum cele lingvistice, chiar la locul de muncă. Astfel, aceștia vor simți că evoluează în afara obiectivelor organizaționale avute.
Poți apela la o platformă de agile learning, care vine în ajutorul organizațiilor, oferind un program personalizat pentru colegii din cadrul acesteia. Conform unui studiu realizat în 2019 de către Pasquale Salza și alți profesori universitari, importanța metodei de agile learning este oferirea unui plus de valoare cursantului. Ei participă activ în acest proces de învățare prin intermediul diverselor feluri de interacțiune.
De asemenea, această platformă permite cursanților să își aleagă timpul și locul de desfășurare a acestor studii fără să piardă din valorificarea potențialului avut. Pe lângă aceste beneficii, există și un calculator de costuri prin intermediul căruia liderii sau managerii pot vedea în timp real investiția pe care trebuie să o realizeze pentru echipa lor .
Motivarea colegilor din echipa ta trebuie să aibă ca bază empatia și asigurarea unei dezvoltări constante. Aceasta trebuie să fie atât personală, cât și profesională, pentru a nu înclina balanța în defavoarea rezultatelor organizaționale. Beneficiul este tot al organizației: colegii fericiți sunt oameni productivi! (Delia Dragomir – martie 2021)