Articole despre manageri, problemele și întrebările lor…

Ord. dupa
(Articles) (Carieră și Piața muncii)

Să fii absolventă de Limbi Străine la Universitatea din București,...

19 comentarii
(Articles) (Interviurile)

5 minute este intervalul maxim acceptabil de ajungere la o întâlnire...

4 comentarii
(Articles) (Hard Working Managers)

Viitură apocaliptică de indignare în media, pe Internet, WhatsApp ...

22 comentarii
(Articles) (Carieră și Piața muncii)

Pandemia remodelează percepția angajaților asupra spațiului ideal ...

(Articles) (Hard Working Managers)

Un prieten al meu s-a bucurat tare săptămâna trecută că îi vine ...

6 comentarii
(Articles) (CV-urile)

Dacă vedeți că CV-ul depășește două pagini, e obligatoriu să r...

(Articles) (CV-urile)

Analizarea CV-urilor și decizia de invitare la interviu se fac în tr...

1 comentarii
(Articles) (Studenți și absolvenți)

A-ți frauda educația este poate cel mai logic lucru de făcut într-...

2 comentarii
(Articles) (CV-urile)

Se vorbește mult despre cât de lung să fie un CV, dar foarte rar de...

(Articles)

Nu e prea realist să va așteptați la răspunsuri din partea recruto...

(Articles) (Carieră și Piața muncii)

Vom avea rezistenta emotionala necesara pentru o viata marcata de tran...

2 comentarii
(Articles) (Discriminarea)

Carrefour România şi Angajez 45+ demarează un parteneriat strategic...

(Articles) (Studenți și absolvenți)

Pentru un student bun, inteligent, cu educație înaltă, internshipul...

(Articles) (Carieră și Piața muncii) (CV-urile)

Unul dintre lucrurile pe care recrutorii și angajatorii le consideră...

4 comentarii
(Articles) (CV-urile)

Legat de întrebarea cu ce începi când îți listezi fiecare job în...

(Articles) (Carieră și Piața muncii)

Față de 2019, domeniul IT a înregistrat o creștere de 10% în rân...

(Articles) (Interviurile)

Dacă recrutorul te roagă să povestești în detaliu toată experien...

5 comentarii
(Articles) (Interviurile) (Studenți și absolvenți)

Am scris acum câteva zile un mic articol despre o tânără absolvent...

2 comentarii
(Articles) (Interviurile)

Un alt lucru elementar, dar care ar putea schimba soarta multor interv...

1 comentarii
(Articles) (Studenți și absolvenți)

Tânără absolventă deșteaptă, 23 de ani, cu rezultate bune la șc...

(Articles) (Carieră și Piața muncii)

Incompetența multor manageri e, de departe, tema cea mai prezentă ș...

4 comentarii
(Articles) (CV-urile)

Peste 90% dintre CV-uri au sublinieri și evidențieri în exces, și ...

(Articles)

O informație pe care cei care nu știu prea bine cum merg lucrurile ...

4 comentarii
(Articles)

36% dintre români declară că apreciază mai mult un brand care are ...

(Anunțurile de recrutare) (Articles)

Cel mai lung și mai detaliat anunț de recrutare pe care l-am pus eu ...

3 comentarii
Afiseaza
comentarii

4.2
(32)

E mai dificil de răspuns decât pare la prima vedere, și riscurile să faci o gafă și să ieși cu imaginea șifonată dintr-o astfel de situație, sau cu stima de sine învinețită semnificativ, mai mari decât credeți.

Am făcut un mic sondaj pe Internet pe această temă, am întrebat oamenii cum ar prefera să li se adreseze un necunoscut la primul contact, presupunând că au reușit să-l plaseze pe interlocutor într-un statut social și profesional apropiat de cel în care sunt eu: mai informal, cu „tu”, ca americanii, sau mai formal, cu „dumneavoastră”, după franțuzeștile obiceiuri.

Din o mie de răspunsuri, cam 40% ar prefera abordarea formală (tu) și 60% pe cea informală (dumneavoastră) – ceea ce era previzibil. Au fost și multe comentarii cu detalierea și explicarea răspunsurilor, cu exemple și recomandări, de felul: „la început spunem dumneavoastră, că așa e politicos, apoi trecem la o interacțiune mai informală”, sau „îi cer permisiunea interlocutorului să-i spun pe nume” etc.

Recrutorii sunt foarte atenți la prima formulă de adresare din partea candidatului și la felul în care se poziționează acesta în primele 10 secunde, fiindcă adesea pot fi trase concluzii destul de relevante de aici.

Dinspre partea candidatului, raționamentul e următorul: dacă știi dinainte suficiente lucruri despre cel cu care urmează să te întâlnești, îți stabilești dinainte cum te poziționezi. Dacă nu, ai câteva secunde ca să o faci la fața locului. Pentru cei siguri pe ei și obișnuiți ai mediilor manageriale, secundele acestea sunt de ajuns. Și nu cad în capcana de a se alinia automat la poziționarea „impusă” de recrutor sau de angajator, ca să-i răspundă cu tu dacă el i se adresează astfel, și invers, dumneavoastră la dumneavoastră.

Regula clară, fără echivoc, este să îți asumi poziționarea și să nu o mai schimbi după aceea, chiar dacă ai la un moment dat senzația că nu a fost, poate, cea mai bună decizie. Dacă ai început cu dumneavoastră, rămâi la ea până când interlocutorul îți cere sau îți sugerează că ar fi bine să treceți la o poziționare mai informală. Într-adevăr, puține lucruri sunt mai penibile și mai generatoare de gafe și de situații jenante decât întrebarea „Pot să vă tutuiesc?”, sau, și mai riscanta „Pot să te tutuiesc?”. Cu foarte puține excepții, cel căruia îi pui această întrebare cu totul neinspirată se va simți obligat să spună ca da, poți, chiar dacă îl deranjează această familiaritate, din cine știe ce motive. Iar dacă spune că nu, nu mă puteți tutui, vă imaginați cum se simte întrebătorul…

Altă capcană în care cad unii cu multă ușurință este să înceapă amândoi cu dumneavoastră, și după un timp, când celălalt trece la tu din mers, fără vreo notificare, să faci și tu imediat același lucru. Sfatul meu este să nu faceți asta, să continuați să-i vorbiți cu dumneavoastră, dacă așa ați început, chiar dacă el a schimbat tonul între timp. Așteptați să vă spună el să o faceți. Dacă nu o face, e foarte posibil să fi fost o aparent inofensivă piedică pe care v-a pus-o perfidul recrutor, dar cu consecințe imprevizibile…

E un articol folositor?

Apasa pe o steluta

4.2 / 5. Rezultatul 32

Nu sunt voturi pentru moment. Multumim daca esti primul care voteaza!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?


  • Laurentiu S :

    Uzantele cer ca cel mai in virsta si/sau (implicit) cu o pozitie mai inalta sa sugereze daca este de acord sa se tutuiasca.
    Am putut remarca ca inclusiv in companiile franceze exista aceasta tendinta de a se tutui dupa primele contacte, schimburi de mail sau si mai sigur dupa demararea colaborarii. Mai exista si trendul de a asocia formula de adresare “domnul” cu prenumele ca un compromis intre formalism si familiar.
    Nu deranmjeaza atit timp cit respectul intre interlocutori este pastrat.

  • Andrei :

    Sau, mai simplu, se evita total raspunsurile adresate la persoana a 2-a singular

  • KTalin :

    George, ce ne faci?! in al doilea paragraf definesti formal/informal, iar in al treilea paragraf schimbi definitia?!?

  • Maria :

    Intrebare ,am 40 de ani ,sunt o persoana de sex feminin deobicei vorbesc cu dvs la interviuri,dar trec f usor la tu daca si interlocutorul o face,dar daca acesta este un director mai in varsta nu pot,cum ar trebui procedat,cu tot respectul ….

    • George Butunoiu :

      Trecerea de la dumneavoastra la tu nu are legatura cu faptul ca si interlocutorul o face, fie de la inceput, fie pe parcurs. Daca ai inceput cu dumneavoastra, ramai la el pana cand cel cu care vorbesti iti cere sa treci la alta formulare.

  • Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close