Primesc din ce în ce mai multe mesaje de la candidați în care îmi scriu explicit că ei sunt altfel, sunt diferiți, că gândesc și acționează out of the box, tot felul de lucruri din acestea. Îi cred, chiar mă bucur pentru ei că se simt bine în această postură, însă cel mai adesea asta face doar să-i îndepărteze de joburile pentru care facem noi recrutări.
În treizeci și de ani, am făcut mii de recrutări pentru posturile de conducere, de directori generali, președinți de bănci, country managers, directori de toate felurile. Nu-mi aduc aminte ca o singură dată, măcar, să mi se fi cerut așa ceva, un astfel de profil ieșit din rând. Niciodată! Mi s-au cerut întotdeauna, din 90 și până azi, directori generali care să fie ca alți directori generali, directori financiari, de marketing, de vânzări, de IT, de logistică, de operații, directori tehnici, juridici, de HR și de alte feluri, așa cum sunt și alții. Iar dacă încercam să aduc în discuție pe cineva mai diferit, imediat era dat deoparte – mai ales pe la companiile multinaționale și la firmele străine.
Știu bine că citiți altceva pe Internet. Dar, totuși, mai luați-vă un răgaz de gândire atunci când vă străduiți să convingeți un angajator că sunteți altfel decât toți ceilalți. Și încercați și metoda aceea clasică, bătrânească, aceea care spune că e mai înțelept să afli mai întâi ce fel de om este angajatorul și ce vrea el, și abia după aceea să-i spuneți cum sunteți.
Comentarii (11)
candva, intre noi colegii de departament de proiecte, dintr-o firma oarecare, aveam o concluzie: daca nu te cunoaste directoru’, asta nu inseamna neaparat ca nu ai facut nimic bun, ci mai degraba asta probabil arata faptul ca nu ai facut ceva grav-grav ca sa iesi in evidenta. oricum, orice candidat din extern e out of the box prin definitie, dar consider ca marea calitate e mai degraba sa fii jucator de echipa si sa cauti sa ai si in echipa ta doar jucatori de echipa. e mai util pentru organizatie da’ si pentru tine sa fii predictibil, previzibil, asa ar fi bine sa fie si oamenii din echipa ta, rebelii sunt foarte apreciati mai degraba la team building-uri de weekend din ce am observat pana acum. sigur, out of the box poate fi ceva facut si cu maiestrie, insa consider ca e necesar sa-ti cunosti bine teritoriul, flora si fauna din jurul tau, de unde bate vantul si pentru cine rasare soarele si abia apoi poti sa pui ceva pe masa asa in stil out of the box, dar chiar si in cazul asta trebuie sa pregatesti temeinic teritoriul, insa nu cumva sa ajungi out of the ox de la atata tras la plug…
In mod ironic, exact cand parcurgeam “miezul” articolului (foarte bine ancorat dealtfel in realitatile breslei!), se schimba ad-ul din header-ul paginii si afiseaza (implacabil): “Suntem cu totii diferiti. Din fericire.” …vorba lu’ Bobonete… “…Joac-o p’asta!…” :)))))
🙂 🙂 🙂
ai perfecta dreptate. Nimeni nu doreste imprevizibilul .
Adevarat. Am invatat pe propria mea piele…
Am obiceiul sa-i rog pe candidați sa se prezinte succint, având în vedere anunțul de recrutare.
Primesc des “sunt o persoana sociabila, îmi place lucrul în echipa și îmi plac mult mașinile” .
Intreb: “am scris noi cumva ca am cauta persoane sociabile?”. => candidatul încurcat. Iar întreb: “de ce ar fi asta relevant pentru job?” => candidatul tot mai încurcat.
Rezulta de aici ca oamenii abia așteaptă sa vorbească despre ei. Și atat!
Rezulta de aici ca oamenii abia așteaptă sa vorbească despre ei. Și atat!
👏👏👏
Foarte tare asta cu „am scris noi cumva că…”
Foarte tare și aia cu „îmi plac mașinile” 😂 – sper să fie reală!
Multi candidati vreau sa para diferiti. Asa au citit ei pe retele si vreau sa se modeleze pe asta. Nu cred ca citesc cu atentie anuntul de angajare si asta spune ceva despre ei.
Orice medalie are si un revers.
Daca toti candidatii sunt uniformi (plain vanila), atunci a aplica e similar cu a juca la loterie: nu are importanta pe cine iei, toti sunt la fel.
Tind sa cred ca e bine sa iti arati cu ce esti diferit, dincolo de atributele standard.
Si din punctul de vedere al HR e inconfortabil sa fie candidatii diferiti, mai ales cand nu pot sa categoriseasca diferenta.
In experienta mea clientii doresc intotdeauna “standard” quality, pentru ca au impresia ca ei sunt standard si ca toti ceilalti ca mod de operare. In realitate fiecare companie are anumite caracteristici si e bine sa isi aleaga angajatii pe masura.
Ca idee, in unele companii se pretuieste ordinea ca la armata: cand zice sefu’ nu discuti, dar executi. Altii pretuiesc sa ai initiativa: iti dau directia si faci tu ce trebuie.
Sunt sincer amuzat de abordarea: toti vor acelasi tip de manager/director.
Mi-as permite sa spun: depinde de recrutor sa vada care sunt caracteristice companiei si sa traduca ce inseamna “manager standard”.
Iar candidatul ideal, care se potriveste la profilul companiei, e diferit de ceilalti. Si ar fi util sa aflii de la candidat aceste “diferente”/”edge”.
George, inteleg deasemeni ca nimeni nu are timp cu adevarat sa intre in mari detalii, se lucreaza pe banda rulanta si nu poti sa dai cu adevarat in bara. Cat timp nu e un candidat problematic (“red flags”) si se potriveste in mare, nu ai cum sa o dai in bara.