Știu mai mulți oameni bogați, și de business și politicieni deopotrivă, care plătesc pe unii și pe alții ca să le construiască și să le întrețină un brand personal. Foarte bine până aici, fiindcă brandul personal e una dintre cele mai rentabile investiții în dezvoltarea ta. Și nu doar cu jobul și obiectivele profesionale.
Numai că, pentru a ști ce consultant pe brand personal să-ți angajezi, trebuie să știi tu însuți câte ceva despre acest subiect. Că altfel, nu numai că riști să dai banii degeaba, ci…
Aproape toți își angajează consultanți care vin din zona de marketing și de PR. E normal, e logic să fie astfel, pentru că brandul personal și cel corporatist se construiesc la fel, principiile și mecanismele generale sunt identice. Și, prin urmare, specialiștii în marketing corporate și de produs au cele mai mari șanse să devină și buni specialiști în brand personal.
Dar, ca peste tot, micile diferențe fac diferența 😊. Așa că, înainte de a băga mâna în buzunar, brănduitul însuși ar fi bine să le cunoască, pentru a ști ce consultant să-și aleagă.
De departe, cea mai mare și mai des întâlnită problemă la plătitorii de brand personal este că se vede instantaneu, de la o poștă, că e o campanie programată și plătită. Or, asta anulează aproape toate efectele și beneficiile. Rămâne doar notorietatea, bazată pe expunerea repetată. Ceea ce se poate face și cu bani mai puțini – fie vorba între noi…
Fiindcă da, asta e una dintre diferențele-cheie față de marketingul de produs! Instinctiv, marea, marea majoritate a destinatarilor acestor mesaje nu citesc un astfel de text când realizează că este fabricat și știu care este intenția. Ca să nu mai spun că pe unii chiar îi irită că sunt „luați de proști”…







